تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۳۰۳۱۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
برنامه‌های صادراتی یک فولادساز روس در شرایط تحریم

سی‌آی‌اس بازار جایگزین صادراتی فولادسازان روس/ افزایش دو برابری صادرات سِوِراستال به بازار‌های سی‌آی‌اس

‌می‌متالز - فولادسازان روسی این روز‌ها نفوذ به بازار‌های جایگزین برای جبران بازار‌های از دست رفته در اثر تحریم‌های اروپا را دنبال می‌کنند. در همین راستا سِوِراستال از فتح بازار‌های جدید و نوآوری در تولید برای فتوحات بیشتر بازار‌های صادراتی در شرایط تحریم خبر می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، فولادسازان روسی این روز‌ها نفوذ به بازار‌های جایگزین برای جبران بازار‌های از دست رفته در اثر تحریم‌های اروپا را دنبال می‌کنند. در همین راستا سِوِراستال از فتح بازار‌های جدید و نوآوری در تولید برای فتوحات بیشتر بازار‌های صادراتی در شرایط تحریم خبر می‌دهد.

تغییر مسیر صادرات سِوِراستال از اروپا به سی آی اس

به نقل از استیل‌اوربیس، سِوِراستال، فولادساز روسی از تصمیم خود برای عرضه دو برابری فولاد به کشور‌های آسیای میانه و قفقاز (سی‌آی‌اس) در سال جاری نسبت به سال گذشته و رساندن آن به یک میلیون تن خبر داده است. سوراستال این پروژه را یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های زیرساختی معرفی کرده که بنا دارد در کشور‌های سی آی اس پیاده کند.

ویکتور نیکفورو مدیر صادرات سوراستال گفت: ما آمادگی عرضه انواع محصولات نوردی و ... را به اضافه مشاوره فنی و مهندسی پیشرفته به مشتریان خود در این منطقه داریم.

سهم سوراستال از بازار سی‌آی‌اس در سال‌های اخیر از چهار درصد به هفت درصد توسعه پیدا کرده است.

بازار صادراتی جدید به علاوه نوآوری در تولید

با وقوع جنگ روسیه و اوکراین سوراستال از جمله نخستین واحد‌های صنعتی بود که اتحادیه اروپا آن‌ها را تحریم کرد. این تحریم‌ها در حالی وضع شد که پیش از جنگ، اروپا یکی از اصلی‌ترین مقاصد صادراتی سوراستال بود. در نتیجه، اعمال تحریم‌ها این فولادساز را به یافتن بازار‌های جایگزین واداشته است.

سوراستال برای توسعه بازار‌های خود با هدف غلبه بر تحریم‌ها علاوه بر کشف بازار‌های جدید به نوآوری در تولید نیز روی آورده و اخیرا از تولید نوعی مفتول سیمی خبر داده است. این مفتول در صنعت هسته‌ای به کار می‌رود و در کارخانه متالوژی چِرِپووِتز، بزرگ‌ترین کارخانه زیرمجموعه سوراستال تولید می‌شود. تولیدات جدید سبب می‌شود سوراستال در پروژه‌های فراملی بیشتر و در مقیاس کلان‌تر حضور داشته باشد.

شرکت سوراستال-مِتیز که ادغام محصولات فلزی سوراستال را انجام می‌دهد، مصرف کننده این مفتول است. متیز اطمینان داده این محصول به طور کامل با کیفیت سطح فلز و خواص مکانیکی آن مطابقت دارد.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده