تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۴۷
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۳۰۳۱۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آیا "کارخانه سیمان تهران" عامل آلایندگی جنوب تهران است؟

‌می‌متالز - مدیرکل محیط زیست استان تهران توضیحاتی را درباره نقش کارخانه سیمان تهران در تشدید آلودگی هوا جنوب استان ارائه کرد.

به گزارش می‌متالز، بزرگ‌ترین کارخانه سیمان کشور در جنوب پایتخت و در جوار کوه بی‌بی شهربانو که منبع غنی سیمان محسوب می‌شود، واقع شده و نزدیک به ۶۰ سال است که مردم شهرری و به‌ویژه روستا‌های مجاور این کارخانه از آلایندگی‌های ناشی از فعالیت این صنعت سودآور، اما مخرب گلایه دارند.

در حال حاضر مردم روستا‌های امین‌آباد، اسلام‌آباد سیمان تهران، غنی‌آباد، نسوز و هفت دستگاه، تقی‌آباد و اسلام‌آباد نظامی، بیش از سایر نقاط شهرستان آلودگی‌های ناشی از فعالیت این کارخانه و معادن آن را احساس و با مشکلات و بیماری‌های ناشی از آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

پیش از این نیز کارگروه ویژه‌ای برای بررسی تخلفات زیست‌محیطی این کارخانه تشکیل شده بود و فعالیت این کارخانه زیر ذره‌بین دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته است.

در خصوص میزان آلایندگی این کارخانه، علیرضا مزینانی؛ مدیرکل محیط زیست استان تهران به تسنیم گفت: آلودگی کارخانه سیمان تهران به اندازه‌ای که گفته می‌شود این کارخانه عامل آلودگی جنوب استان تهران است، نیست و این کارخانه هم اندازه سایر کارخانجات سیمان آلودگی دارد. بخش معادن و کوره‌های این کارخانه آلایندگی دارند، اما درحال حاضر کارخانه سیمان با ۵۰ درصد توان خود کار می‌کند.

وی ادامه داد: در شرایط اضطرار آلودگی هوا نیز کارخانه سیمان همکاری خوبی دارد و فعالیت خود را تعطیل می‌کند. در مجموع باید بگوییم که آلودگی این کارخانه بیشتر از سایرین نیست و ما به کمک تجهیزات پایش و سنجش آلایندگی کارخانه را بررسی می‌کنیم. اگر کارخانه‌ای بیش از اندازه معمول آلایندگی داشته باشد، قطعاً برخورد می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده