تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۳۲۱۷۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جابه‌جایی کارخانه سیمان تهران باید با زمان‌بندی منطقی انجام شود

‌می‌متالز - رئیس شورای شهرستان ری گفت: جابه‌جایی کارخانه سیمان تهران فرآیندی علمی، تخصصی و عملیاتی ویژه است که باید با زمان‌بندی منطقی به صورت دقیق در خصوص آن اقدام و تصمیم گیری انجام شود.

به گزارش می‌متالز، جعفر شربیانی در حاشیه بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی و آسیب‌های شهرستان ری که به همراه نرجس سلیمانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش و شهردار منطقه ۲۰ و کهریزک انجام شد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده بازدید‌های میدانی در راستای حل چالش‌ها و مشکلات شهرستان ری با استفاده از ظرفیت شهر تهران، مدیریت شهری و حوزه پارلمان شهری انجام می‌شود.

وی افزود: امروز بازدید‌هایی از پروژه‌های عمرانی جنوب تهران انجام شد و از آنجا که بخشی از این پروژه‌ها تأثیر زیادی در کاهش مشکلات حمل و نقلی و گره‌های ترافیکی جنوب تهران و شهرستان ری دارد، از ظرفیت شهرستان برای اتمام پروژه‌ها کمک گرفته خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در ادامه گفت: ظرفیت‌های تهران برای کاهش مشکلات شهرستان ری به کار گرفته می‌شود، لذا در این راستا بازدید‌هایی نیز با عوامل مدیریت شهری انجام و پروژه‌هایی هدف گذاری و تعیین شده است.

شربیانی تصریح کرد: امروز برای بررسی سرعت و جریان اجرای روند پروژه‌ها از محل کارگاه‌ها بازدید به عمل آمد و قرار بر این شد که در متمم ۱۴۰۲ پروژه جدیدی برای شهر باقرشهر پیش‌بینی شده و پروژه‌های دیگر نیز آغاز شود.

وی افزود: ظرفیت‌های گردشگری منطقه ۲۰ و شهرستان ری از ابتدا مورد توجه بوده لذا با این نگاه از محور کوه بی‌بی شهربانو بازدید کردیم و در نهایت از کارخانه سیمان تهران که در منظر مردم و رسانه‌ها جاذبه دو وجهی با عنوان منبع اشتغال‌زایی و تهدید زیست محیطی شناخته شده، بازدید شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرصت‌ها و آسیب‌های کارخانه سیمان تهران بیان کرد: این کارخانه با بیش از ۷۰ سال سابقه در بخش صنعت فعال است و سهم بسزایی در افزایش اشتغال‌زایی داشته است لذا باید به عنوان یک فرصت به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: باید با زمان‌بندی منطقی به دنبال جابه‌جایی کارخانه سیمان تهران باشیم که در این راستا باید تمامی ارگان‌ها و ادارات پیگیری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: جابه‌جایی کارخانه سیمان تهران فرآیندی علمی، تخصصی و عملیاتی ویژه است که باید به صورت دقیق در خصوص آن اقدام و تصمیم‌گیری لازم انجام شود. جابه‌جایی کارخانه سیمان تهران و سایر صنایع آلاینده باید با روند سریع‌تری پیشروی کند.

گفتنی است، نرجس سلیمانی، جعفر شربیانی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ و همچنین شهردار و رئیس شورای بخش کهریزک از طرح‌های عمرانی شامل پل دسترسی شهید آوینی به ضلع جنوب حرم و پارکینگ طبقاتی، ورزشگاه شهرسالم، تعریض ورودی کهریزک، جاده قدیم قم، محدوده بهشت‌زهرا، دسترسی آزادراه تهران قم به کهریزک، محدوده شهرآفتاب، تقاطع غیرهم‌سطح شهید نواب به شهید تندگویان، تعریض تقاطع آزادگان و شهید دستواره (کندرو)، محله قلعه دولت‌آباد، بی‌بی شهربانو و کارخانه سیمان تهران بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده