به گزارش می متالز، بیشتر رقم فروش مربوط به کنسانتره روی می باشد که معادل 17.4 میلیارد تومان در بهمن ماه است و معادل 90 درصد سبد فروش شرکت را شامل می شود.
در دی ماه، شرکت توانسته بود 184 میلیارد تومان از محل فروش را محقق نماید که در مقایسه با دی ماه، شرکت 4 درصد کاهش را در مبالغ ریالی فروش محصولات خود تجربه نموده است. از نظر حجم فروش نیز شرکت با 12 درصد کاهش نسبت به ماه گذشته حدود 8178 تن محصول به فروش رسانده است. به طور کلی حجم فروش بهمن ماه شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 140 درصدی به 12 هزار تن رسیده است.
در قسمت نرخ ها نیز، نسبت به ماه گذشته کنسانتره روی، 24 درصد افزایش داشته است و به 247 هزارتومان رسیده است.
باید توجه کرد که گزارش شرکت بیشتر از هر دو متغیر حجم و نرخ تاثیر پذیرفته است که نشان از توسعه ای بودن فعالیت بازرگانی شرکت می دهد. با توجه به اینکه احجام کل فروش و مبالغ آن هم از سال گذشته بیشتر می باشد و هم نرخ رشد ملایمی نسبت به ماه های قبل دارد، برآورد می شود که شرکت بتواند سود متناسبی نسبت به عملیات خود محقق نماید. در گزارشات پیشین نیز اشاره کرده بودیم که افزایش حجم فروش از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که برای افزایش فروش سیاست های بازاریابی باید تدارک دیده شود اما افزایش نرخ ها از عوامل بیرونی تعیین می شود.
فروش 7 هزار تن کنسانتره روی در بهمن ماه
فروش 11 هزارتن محصول در بهمن ماه
افزایش 140 درصدی مقادیر فروش بهمن ماه نسبت به بهمن سال قبل
کاهش 5 درصدی مبالغ و مقادیر فروش نسبت به ماه قبل