تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۰
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۰۳۵۵۶

پوتین در مراسم امضای قرارداد راه‌آهن رشت-آستارا: با کانال سوئز رقابت می‌کند

‌می‌متالز - ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه، در یک ارتباط ویدئویی، ناظر امضای قراردادی برای تامین مالی و ساخت خط آهنی در ایران بودند. به گزارش رویترز، روسیه می‌گوید این مسیر می‌تواند با کانال سوئز به عنوان یک مسیر تجاری بزرگ جهانی، رقابت کند. پوتین گفت: «شریان حمل و نقل منحصر به فرد شمال-جنوب، که راه آهن رشت-آستارا بخشی از آن خواهد شد، کمک می‌کند که جریان ترافیک جهانی تنوع قابل توجهی پیدا کند.»

به گزارش می‌متالز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه، در یک ارتباط ویدئویی، ناظر امضای قراردادی برای تامین مالی و ساخت خط آهنی در ایران بودند که قرار است بخشی از کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب باشد.

راه آهن رشت-آستارا بخش مهمی از این مسیر قلمداد می‌شود. این مسیر، برای اتصال هند، ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، و سایر کشور‌ها از طریق راه آهن و دریا در نظر گرفته شده است.

به گزارش رویترز، روسیه می‌گوید این مسیر می‌تواند با کانال سوئز به عنوان یک مسیر تجاری بزرگ جهانی، رقابت کند.

پوتین گفت: «شریان حمل و نقل منحصر به فرد شمال-جنوب، که راه آهن رشت-آستارا بخشی از آن خواهد شد، کمک می‌کند که جریان ترافیک جهانی تنوع قابل توجهی پیدا کند.»

او همچنین گفت که ۱۶۲ کیلومتر راه آهنی که در امتداد سواحل دریای خزر احداث می‌شود به اتصال بنادر روسیه در دریای بالتیک به بنادر ایران در اقیانوس هند و خلیج فارس کمک می‌کند.

ابراهیم رئیسی نیز این توافق را گامی مهم و راهبردی در راستای همکاری تهران و مسکو خواند.

روسیه و ایران تحت تحریم‌های شدید غرب قرار دارند.

منبع: انتخاب

عناوین برگزیده