تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۳۰۳۶۷۲

لکوموتیو MAP۲۴ مپنا بازوی محرک پروژه ریلی افغانستان

‌می‌متالز - با تأمین نیروی کشش قطار حامل تجهیزات ساخت خطوط ریلی توسط شرکت حمل و نقل چندوجهی مپنا پس از سال‌ها نخستین قطار از مسیر خط آهن خواف – هرات وارد کشور افغانستان شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت حمل و نقل چند وجهی مپنا با اعلام این خبر گفت: با تامین نیروی کشش پروژه تکمیل خط ریلی خواف-هرات، نخستین قطار شامل ۱۷ دستگاه واگن حامل ریل، شامگاه هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۲، وارد ایستگاه روزنک در افغانستان شد.

سید مرتضی علی احمدی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل این خط ریلی و اتصال به شبکه ریلی افغانستان، شاهد افزایش مبادلات تجاری با افغانستان خواهیم بود.

لکوموتیو MAP۲۴ از مهم‌ترین تولیدات بخش ریلی مپناست که توسط مهندسان و متخصصان ایرانی طراحی و تولید شده است. این لکوموتیو نخستین لکوموتیو باری است که مالکیت طراحی و فرایند‌های تأمین آن در اختیار یک شرکت ایرانی است و زنجیره تأمین آن بر اساس برنامه‌ریزی‌های یک شرکت ایرانی شکل می‌گیرد. لکوموتیو MAP۲۴ با قدرت ۳۳۰۰ اسب از نظر کیفیت با لکوموتیو‌های وارداتی برابری می‌کند. نگهداری و تعمیر این دستگاه در داخل انجام می‌شود و بدین ترتیب از هزینه‌های هنگفت واردات قطعات خارجی کاسته می‌شود.

از نکات متمایزکننده این دستگاه از دستگاه‌های مشابه، طراحی فضای باز کابین راننده و امکان کاربری آسان برای راننده و سایر کارکنان است.

منبع: تجارت گردان

عناوین برگزیده