تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۰۴۰۰۲
امام جمعه رشت:

تکمیل راه‌آهن رشت ـ آستارا روابط اقتصادی ایران را تقویت می‌کند

‌می‌متالز - امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت راه‌آهن رشت-آستارا برای ایران گفت: تکمیل خط ریلی رشت-آستارا و اتصال آن به کریدور شمال ـ جنوب نقش به‌سزایی در تقویت روابط اقتصادی ایران خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) رشت با اشاره به اهمیت راه‌آهن رشت ـ آستارا برای ایران اظهار داشت: در دولت گذشته، بعضی مسوولان عالی‌رتبه همسایه شمال غربی به گیلان آمده بودند تا راه‌آهن رشت ـ آستارا راه‌اندازی شود، اما دست‌های پنهان دشمنان به‌ویژه صهیونیست‌ها، منجر به عقب‌نشینی آن‌ها شده بود، اما دولت روسیه متوجه اهمیت این خط ریلی شده و به میدان آمد.

وی با بیان اینکه این راه‌آهن می‌تواند وسیله‌ای برای تقویت روابط اقتصادی شود، افزود: کریدور شمال به جنوب ایران پل ارتباطی میان آسیای میانه، جنوب شرقی آسیا و شبه قاره است و راه‌اندازی این راه‌آهن، درآمدزایی برای چندین میلیارد جمعیت را به‌همراه خواهد داشت البته آمریکایی‌ها از ایجاد این خط ریلی ابراز ناراحتی کردند، زیرا می‌دانند این راه‌آهن می‌تواند میدانی برای روابط خوب اقتصادی باشد.

فلاحتی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت باسعادت کریمه اهل‌بیت فاطمه معصومه (س)، آغاز دهه کرامت و روز دختر اظهار داشت: روز دختر را به همه دختران عزیز و جوان جامعه به‌ویژه دختران پاکدامن که به حضرت فاطمه معصومه (س) اقتدا می‌کنند تبریک می‌گویم.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمنان سعی دارند دختران جامعه ما را وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف پلید خود قرار دهند که البته موفق نخواهند شد گفت: عدم اعتماد دختران به پدران و مادران‌شان خواسته دشمن است.

آیت‌الله فلاحتی، دختران نوجوان و جوان جامعه ایرانی را بهترین دختران دانست و افزود: دشمن می‌خواهد دخترانِ جوان ما پایبند به آداب و رسوم ملی و مذهبی خود نباشند، ولی کور خواندند، زیرا هر چه از زمان می‌گذرد میزان گرایش دختران نوجوان و جوان ما به اخلاق و دین بیشتر می‌شود.

امام جمعه رشت با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر بیان کرد: زمانی‌که خرمشهر توسط رژیم بعث تصرف شده بود، اعلام کرده بودند «آمده‌ایم که بمانیم» و خرمشهر بیش از ۵۰۰ روز دست دشمن بود، اما سرانجام توسط نیرو‌های مسلح توانمند و دلدادگان راه خدا آزاد شد.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در آن روز‌ها از کمترین جنگ‌افزار‌های نظامی برخوردار بود، اما با تکیه بر قدرت لایزال الهی، به پیروزی و موفقیت رسیدیم و به فرمایش امام خمینی (ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ایران قوی ففط مختص به امروز نیست بلکه بیش از چهل سال است که ملت ایران به همه دنیا فهمانده‌اند که ما قوی هستیم افزود: دیگر کسی نمی‌تواند به این ملت با نگاه بد و حقارت بنگرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه صدام جنایتکار به درک واصل شد، اما جمهوری اسلامی ماند و امروز دو ملت ایران و عراق، برادرانه و با عزت کنار هم ایستاده‌اند اظهار کرد: ملت ایران با صلابت و با ایمان است.

امام جمعه رشت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ملت ایران در برابر هیچ تهدیدی سر تسلیم فرود نمی‌آورد گفت: مقاومت موجب عقب‌نشینی دشمن خواهد شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مقاومت هزینه دارد، اما هزینه سازش و تسلیم از هزینه مقاومت به مراتب بیشتر است، افزود: طرفداران حق و اهل مقاومت ممکن است قربانی بدهند، اما طبق وعده الهی پیروزی نهایی با حق است.

وی با بیان اینکه اسراییل غاصب و تا بن‌دندان مسلح نتوانست پنج روز در برابر جبهه مقاومت و غزه مقاومت کند گفت: جوانان فلسطینی از ملت و مردم قهرمان و شجاع ایران درس مقاومت آموختند و شهید دادند، اما دشمن را وادار به عقب‌نشینی کردند.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به اظهارات سخیف یکی از سناتور‌های آمریکایی که ایران را تروریست خواند و می‌پرسد چرا ایران باید به چین افزایش صادرات نفتی داشته باشد، گفت: این بیچاره‌ها نمی‌دانند خود را چگونه حفظ کنند و از درون در حال مفتضح شدن هستند آنگاه برای ایران نقشه می‌کشند؟! رییس‌جمهورشان هنوز فرق راست و چپ را نمی‌داند، اما برای دیگران قدرت‌نمایی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده