تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۰۴۳۸۳
فرخی میکال:

تکمیل راه آهن رشت - آستارا موجب افزایش درآمدزایی پایدار ارزی کشور می‌شود

‌می‌متالز - نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه تکمیل راه آهن رشت - آستارا با توافقنامه منعقد شده میان ایران و روسیه موجب افزایش درآمدزایی پایدار ارزی کشور می‌شود، گفت: این توافقنامه یک گام بلند برای توسعه اقتصاد کشور و ارتباط نزدیک اقتصادی با کشور‌های همسو بوده که باید با جدیت پیگیری شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

به گزارش می‌متالز، رسول فرخی میکال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با توافقنامه جهوری اسلامی ایران و روسیه برای احداث خط ریلی رشت- آستارا گفـت: سرمایه‌گذاری روس‌ها در طرح توسعه ریلی رشت به آستارا که موجب تکمیل گذرگاه ریلی شمال-جنوب و افزایش درآمدزایی پایدار ارزی کشور با رونق ترانزیت کالا شده که موقعیت ژئوپلوتیکی ایران را بیش از پیش تقویت می‌کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اهمیت احداث خط ریلی رشت – آستارا در خنثی سازی تحریم‌ها و تقویت اقتصاد کشور عنوان کرد: توافقنامه مذکور جهت تکمیل کریدور شمال – جنوب از اهمیت بی شماری برای ایران و کشور‌های منطقه برخوردار است به حدی که آمریکا نیز نسبت به آن واکنش نشان داده است.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به جغرافیای منحصر به فرد ایران در منطقه و جهان و همسایگی با ۱۵ کشور تاکید کرد: خط آهن رشت - آستارا در شمال ایران حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب بوده که با احداث آن کشور‌های جنوب آسیا از مسیری ارزان تر، امن‌تر و نزدیک‌تر می‌توانند کالا‌های خود را به اروپا، شمال آسیا، کشور‌های غربی برسانند. این توافقنامه یک گام بلند برای توسعه اقتصاد کشور و ارتباط نزدیک اقتصادی با کشور‌های همسو بوده که باید با جدیت پیگیری شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

وی افزود: شهید سردار قاسم سلیمانی در اظهارنظری گفتند «برخی اوقات فرصت‌ها در بحران‌ها ایجاد می‌شود»؛ فرصتی که امروز برای توسعه اقتصاد ایران و کشور‌های همسو ایجاد شده به زیان قدرت‌های بزرگ است که باید به شدت جدی گرفت و به سرعت انجام شود تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم که به نفع مردم ایران و منطقه است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده