تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۰۹۵۳۴
استاندار گیلان:

مهیا بودن همه امکانات برای اتمام هرچه سریع‌تر خط آهن رشت - کاسپین

‌می‌متالز - دکتر عباسی در نشست بررسی آخرین وضع اجرای طرح خط آهن رشت - کاسپین گفت: مجموع امکانات و مصالح برای اتمام هرچه سریع‌تر این طرح مهم ترانزیتی مهیاست، پیمانکاران فرصت را از دست ندهند.

به گزارش می‌متالز، دکتر اسدالله عباسی که امروز به همراه آقای حمید امانی معاون فنی و امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور و مهندس خیرالله خادمی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور و جمعی از مدیران استانی به یکی از کارگاه‌های اجرای طرح احداث خط آهن رشت - کاسپین در منطقه‌ی پیربازار رشت حضور یافته بود، با اشاره به اهمیت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای این طرح ترانزیتی و نقش آن در ارتقاء جایگاه ایران در حوزه‌ی اوراسیا و اروپای شمالی، تاکید کرد: از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای تسریع در روند اجرای این طرح استفاده شده و انتظار می‌رود پیمانکاران با جدیت برای اتمام هرچه سریع‌تر این طرح مهم تلاش کنند.

استاندار همچنین از امضاء صورتجلسه ایی خبر داد که در آن پیمانکاران طرح موظف شده اند تعهدات خود را نهایت تا پایان مردادماه امسال عملی کنند.
نماینده عالی دولت در گیلان همچنین اضافه کرد تاکنون ۳۳ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان معادل هزار و ۶۰ میلیارد تومان به اجرای دو طرح مهم تکمیل ازادراه حدفاصل رودبار - منجیل و اجرای طرح احداث خط آهن رشت - کاسپین تخصیص یافته است.

آقای حمید امانی معاون فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست بابیان اینکه برای اتمام خط آهن رشت - کاسپین امروز حدود ۴۳۰ میلیارد تومان صورتجلسه شده، افزود: سازمان برنامه و بودجه تلاش می‌کند این اعتبار را در اسرع وقت تخصیص دهد و پیمانکاران متعهدند تا پایان مردادماه تعهدات خود را عملی ساخته و خط آهن رشت - کاسپین را تحویل دهند.

حمید امانی، معاون فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور خیرالله خادمی، معاون وزیرراه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربنا‌های کشور هم پیشرفت کلی طرح احداث خط آهن رشت - کاسپین را حدود ۸۵ درصد اعلام کرد و افزود: مهم‌ترین کار باقیمانده در این طرح، مربوط به قطعه‌ی ۷ و حدفاصل ایستگاه پیربازار تا منطقه‌ی آزاد است که اکنون در دو بخش زیربنایی و روبنایی در حال پیگیری است و اگر اعتبارات مورد نیاز این طرح به موقع تخصیص یابد، تا هفته‌ی دولت می‌توان شاهد افتتاح آن بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده