تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۱
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۰۴۱۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
قائم‌مقام معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در جریان برگزاری اجلاس مدیران ارشد معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی:

از شیوه برخورد فولاد مبارکه با چالش‌ها الگوبرداری شود

‌می‌متالز - قائم‌مقام معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با تاکید بر اینکه باید از شیوه برخورد فولاد مبارکه با مسائل پیشِ روی سازمان الگوبرداری کنیم؛ گفت: باوجود مشکلاتی نظیر حملات سایبری و محدودیت آب و انرژی، مدیریت فولاد مبارکه با اتخاذ شیوه‌های درست در حل مسائل، تمامی این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده است.

به گزارش می‌متالز، فرشید بهجت محمدی، قائم‌مقام معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در جریان برگزاری اجلاس مدیران ارشد معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی و بازدید از فولاد مبارکه اظهار داشت: در بازدید از فولاد مبارکه با دستاورد‌های ارزشمندی که در صنعت فولاد کشور به ثمر رسیده است، آشنا شدیم و جدا از تولید انواع محصولات، دو موضوع خیلی مهم توجه ما را جلب کرد: اول، شیوه برخورد فولاد مبارکه با مسائل پیشِ روی سازمان که باید از آن الگوبرداری کرد؛ دوم، استفاده بهینه از فرصت‌ها در فولاد مبارکه که هرگونه تهدید را به فرصت تبدیل کرده است. بدون شک حملات سایبری و محدودیت‌های آب و انرژی می‌توانسته برای سازمان چالش‌هایی ایجاد کند، اما مدیریت فولاد مبارکه با اتخاذ شیوه‌های درست در حل مسائل، تمامی این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده است.

بهجت محمدی در همین زمینه افزود: اینکه امروز فولاد مبارکه رقابت در کیفیت محصولات را نسبت به کمیت، در اولویت قرار داده، حاکی از آن است که مدیریت شرکت اهداف دست‌یافتنی را برای سازمان تعریف می‌کند؛ اهدافی که درنهایت به بهره‌وری روزافزون شرکت و سودآوری برای کشور منتج می‌شوند و تمام این موارد مایه افتخار است.

اطلاع‌رسانی دستاورد‌های صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه می‌تواند راهکار و مشوق خوبی برای حضور جوانان در رشته‌های فنی و مهندسی باشد

قائم‌مقام معاون توسعه و فناوری رسانه ملی ضمن ابراز نگرانی از عدم تمایل نسل جوان به انتخاب رشته‌های مهندسی تصریح کرد: متأسفانه ممکن است در سال‌های نه‌چندان دور در این حوزه با مشکلات عدیده‌ای مواجه شویم. رسالت صداوسیما و صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه اقتضا می‌کند با راهکار‌های مؤثر جوانان را برای ادامه تحصیل در چنین رشته‌هایی تشویق و ترغیب کنند. در این مسیر اطلاع‌رسانی دستاورد‌های صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه می‌تواند راهکار و مشوق خوبی برای حضور جوانان در این رشته‌ها باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در بسیاری از کارخانه‌های بزرگ دنیا به نحوه مطلوب از فناوری‌های روز استفاده کرده‌اند؛ اما متأسفانه ما در کشورمان هنوز نتوانسته‌ایم از این ابزار‌ها به نحو شایسته در تولید و توسعه استفاده کنیم. متأسفانه در سال‌های اخیر استفاده از تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات به‌عنوان کالای لوکس معرفی شده و این باعث عقب‌ماندگی کشور در این حوزه گردیده است. باید با استفاده از فناوری اطلاعات نوین و به‌روز جهانی، دستاورد‌های فولاد مبارکه و صنایع مشابه را به‌خوبی و به بهترین شکل ممکن اطلاع‌رسانی کنیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده