تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۰۴۳۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تاکید استاندار خراسان رضوی بر مشخص شدن پهنه کامل معادن استان

‌می‌متالز - شورای معادن خراسان رضوی به ریاست استاندار تشکیل و درباره برنامه ریزی برای استفاده بهتر از ظرفیت معادن در توسعه استان بحث و بررسی شد.

به گزارش می‌متالز، استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از موضوعات مهم امسال که به نام رشد تولید نام گذاری شده است معادن هستند که باید استاندار خراسان رضوی بر مشخص شدن پهنه کامل معادن استان تاکید کرددر مدت زمان مشخص کشف و سپس برای استخراجشان برنامه ریزی شود.

یعقوبعلی نظری امروز در شورای معادن خراسان رضوی افزود: باید شناخت لازم و کافی از ظرفیت معادن برای برنامه ریزی بهتر در توسعه استان داشته باشیم.

وی با بیان این که سیاست ما بودجه محور نیست بلکه ضرورت محور است، افزود: مسوولان دستگاه‌های اجرایی به خصوص در شهرستان‌ها نباید با طرح مسایلی که خلاف قانون است مطالبات نادرست ایجاد کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به باطله‌های معدنی در خواف گفت: باطله‌ها نباید بلاتکلیف بمانند و باید هر چه زودتر کار کارشناسی آن‌ها انجام و تعیین تکلیف شوند.

نظری با اشاره به خسارات احتمالی برخی از معادن به محیط زیست هم افزود: همه دستگاه‌های مرتبط باید کارکرد معادن را در بازه‌های زمانی مشخص رصد و خسارات ناشی از آن‌ها را جمع بندی کنند و دبیرخانه شورای معادن هم باید گویا، فعال و پیشتازانه عمل کند و عقب ماندگی و غفلت در این رابطه قابل گذشت نیست.

پسماند یا باطله معدنی به مواد باقی مانده در فرایند جداسازی بخش‌های ارزشمند از بخش‌های غیر ارزشمند یک سنگ معدن گفته می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خراسان رضوی

عناوین برگزیده