تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۳۲۲۸۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بهره‌برداران ۷۰ معدن در خراسان رضوی موارد محیط زیستی را رعایت نمی‌کنند

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۷۰ معدن متروکه در استان احصاء شده که بهره‌برداران آن‌ها موارد قانونی مرتبط را دنبال نکرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، امیررضا رجبی در حاشیه جلسه شورای معادن خراسان رضوی، اظهار داشت: شورای معادن استان به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد که دستور کار آن، رسیدگی به موارد برخی از بهره‌برداران معادن بود که نتوانسته بودند خارج از ید خود به میزان پروانه بهره‌برداری استخراج انجام دهند.

وی افزود: قانون این اجازه را می‌دهد که اگر مواردی خارج از ید بهره‌برداری وجود داشته باشد، ما بتوانیم حقوق دولتی مرتبط با معدن را بر اساس میزان استخراج واقعی در نظر بگیریم.

رجبی با اشاره به اینکه ۷۰ معدن متروکه در استان احصاء شده که بهره‌برداران آن‌ها موارد قانونی مرتبط را دنبال نکرده‌اند، عنوان کرد: بعضی از بهره‌برداران معادن به دلایلی از صلاحیت خارج می‌شوند.

وی بیان کرد: آن دسته از بهره‌برداران معادنی که به دلایل مختلف امکان مدیریت مجموعه را نداشتند، در این نشست مورد بررسی قرار گرفتند و بنا شد طبق هشدار‌های قبلی با پیگیری اداره کل صمت موارد قانونی را رعایت کنند و اگر در مدت قانونی تمکین نکردند؛ در لایحه مزایده سلب صلاحیت می‌شوند و بهره‌بردار جدید جایگزین آن‌ها خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به دیگر مصوبات این نشست پرداخت و تصریح کرد: اعمال قانون در قبال تعدادی معادن و صنایع معدنی که خسارت به محیط زیست و منابع طبیعی وارد می‌کنند، از جمله دیگر مصوبات این نشست بود که مقرر شد یک درصد فروش ماده معدنی حساب شود و بابت جبران خسارات از بهره‌برداران معادن اخذ شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده