تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۲۳۰۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی خبر داد؛

ورود ۲۸ معدن جدید در آذربایجان‌غربی به چرخه تولید/ سرمایه‌گذاری بیش از ۷۶۴ میلیاردی در معادن استان آذربایجان‌غربی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی، از صدور پروانه بهره‌برداری جهت استخراج انواع مواد معدنی برای ۲۸ معدن جدید این استان و ورود آن‌ها به چرخه تولید، از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی در بازدید از معدن طلای زرشوران تکاب با بیان اینکه با بهره‌برداری از ۲۸ معدن در ۷ ماهه نخست سال‌جاری سالانه بیش از ۷۶۸ هزار تن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج می‌شود، اظهار کرد: جهت بهره‌برداری از این معادن ۷۶۴ میلیارد و ۴۹ میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶۹ نفر در این معادن فراهم شده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۷۶۴ میلیاردی در معادن آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این مدت زمان در استان ۳۶ محدوده معدنی با انجام استعلامات مورد نیاز موفق به اخذ پروانه اکتشاف شدند و ۱۷ محدوده اکتشافی با تکمیل عملیات اکتشافی خود با دریافت گواهی کشف در شرف بهره‌برداری قرار گرفتند.

۲۸ معدن جدید در آذربایجان‌غربی وارد چرخه تولید شدند

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در حال حاضر در این استان ۵۵۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون و ۸۶۹ هزار تن انواع مواد معدنی و با ظرفیت استخراج سالانه نزدیک به ۱۹ میلیون و ۸۶ هزار تن وجود دارد که برای بهره‌برداری از این معادن بیش از ۸ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و زمینه اشتغال مستقیم در این معادن برای ۵ هزار و ۴۵۰ نفر مهیا شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر در استان آذربایجان‌غربی ۲۳۹ محدوده اکتشافی در حال انجام عملیات پی‌جویی و اکتشافی هستند

سرتیپی همچنین گفت: ۲۶ معدن دارای گواهی کشف هستند که در حال تکمیل ماشین‌آلات در سر معادن برای بهره‌برداری از این معادن هستند که در شرف استخراج و ورود به چرخه تولید انواع مواد معدنی هستند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده