تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۲۲۷۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی خبر داد؛

بهره‌برداری از ۲۸ معدن استان آذربایجان‌غربی با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۶۴ میلیارد ریال

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از ۲۸ معدن در ۷ ماهه نخست سال‌جاری بهره‌برداری شد، گفت: جهت بهره‌برداری از این معادن ۷۶۴ میلیارد و ۴۹ میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶۹ نفر در این معادن فراهم شده است.

به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه، ۲۸ معدن جدید با اخذ پروانه بهره‌برداری جهت استخراج و بهره‌برداری انواع مواد معدنی از معادن جدیدالتأسیس استان وارد چرخه تولیدی شدند.

وی افزود: با بهره‌برداری از ۲۸ معدن در ۷ ماهه نخست سال‌جاری، سالانه بیش از ۷۶۸ هزار تن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج خواهد شد که جهت بهره‌برداری از این معادن ۷۶۴ میلیارد و ۴۹ میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶۹ نفر در این معادن فراهم شده است.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در مدت زمان یاد شده در استان آذربایجان‌غربی، ۳۶ محدوده معدنی با انجام استعلامات مورد نیاز موفق به اخذ پروانه اکتشاف شدند و ۱۷ محدوده اکتشافی با تکمیل عملیات اکتشافی خود با دریافت گواهی کشف در شرف بهره‌برداری قرار گرفتند.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر در این استان ۵۵۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون و ۸۶۹ هزار تن انواع مواد معدنی، و با ظرفیت استخراج سالانه نزدیک به ۱۹ میلیون و ۸۶ هزار تن وجود دارد که برای بهره‌برداری از این معادن بیش از ۸ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و زمینه اشتغال مستقیم در این معادن برای ۵ هزار و ۴۵۰ نفر مهیا شده است.

سرتیپی با بیان اینکه در حال حاضر در استان آذربایجان‌غربی ۲۳۹ محدوده اکتشافی در حال انجام عملیات پی‌جویی و اکتشافی است، همچنین گفت: ۲۶ معدن دارای گواهی کشف هستند که در حال تکمیل ماشین‌آلات در سر معادن برای بهره‌برداری از این معادن هستند که در شرف استخراج و ورود به چرخه تولید انواع مواد معدنی هستند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده