تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۰۴۲۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
شریعتی:

قرار بود معدن را به‌جای نفت بگذاریم/ سال‌هاست مختصص معدن تربیت نکرده‌ایم

‌می‌متالز - دبیر کمیسیون معدن خانه صنعت، معدن ایران با اعلام این که قرار بود معدن را به‌جای نفت بگذاریم؛ ولی این جایگزینی صورت نگرفت، خاطرنشان کرد: بسیاری معادن قدیمی به دولت واگذار و یا تعطیل شدند.

به گزارش می‌متالز، شهرام شریعتی، دبیر کمیسیون معدن خانه صنعت، معدن ایران با اعلام این که قرار بود معدن را به‌جای نفت بگذاریم؛ ولی این جایگزینی صورت نگرفت، خاطرنشان کرد: بسیاری معادن قدیمی به دولت واگذار و یا تعطیل شدند.

شریعتی در این باره افزود: امروز از همه حوزه‌ها برای بخش معدن تصمیم‌گیری می‌کنند حتی در حوزه وزارت صمت نیز مدیران معدنی نیستند و برای مثال در سازمان زمین‌شناسی نیز معاونان معدنی حضور ندارند.

او اظهار کرد: کمیسیون صنایع مجلس نیز افرادی از جنس معدن در خود ندارد؛ به همین دلیل تصمیم‌گیران بخش معدن در مجموع چندان قرابت با فضای کار معدن ندارند و تصمیماتی غیرمعدنی می‌گیرند.

دبیر کمیسیون معدن خانه صنعت، معدن ایران یادآوری کرد که نقشه راه این حوزه نیز توسط معدن‌کاران تدوین نشده و عمدتاً به‌وسیله غیرمرتبط نوشته شده است که هیچ قرابتی با حوزه معدن ندارند.

شریعتی ادامه داد: وقتی به سهم معدن در تولید ناخالص ملی می‌نگریم، به رقمی کمتر از یک درصد می‌رسیم؛ این در حالی است که ایران چهاردهمین کشور دارای معادن دنیاست و رقم کمتر از یک درصد بدین معنا می‌باشد که متولیان این حوزه یا نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند و یا اصلاً بلد نیستند که سهم ادبیات معدنی را در اقتصاد کشور مشخص نمایند.

او با بیان این که در حوزه معدن فاقد نیروی کار انسانی هستیم، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی حوزه معدن نیروی انسانی است که سال‌ها از این مهم غافلیم و این موضوع را رها کرده‌ایم.

منبع: خبرگزاری آنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده