تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۰۴۴۳۰

مشکلات کارگران زیرسازی راه‌آهن شهرکرد/ نه تعطیلی داریم نه دستمزد کافی!

‌می‌متالز - کارگران پروژه‌ای زیرسازی راه آهن مبارکه- شهرکرد از شرایط سخت کاری و دستمزد‌های پایین انتقاد دارند.

به گزارش می‌متالز، کارگران پروژه‌ای شاغل در زیرسازی راه آهنِ مبارکه- شهرکرد که طرف قرارداد با یک شرکت پیمانکاری هستند، در تماس با خبرنگار ایلنا، از شرایط سخت شغلی خود انتقاد کردند.

این کارگران که مدعی هستند پیشتر نیز از طریق استانداری و فرمانداری پیگیر مطالبات صنفی خود بوده‌اند؛ می‌گویند: گاهاً پرداخت حقوق و مزایای ما با ماه‌ها تاخیر پرداخت می‌شود و این در حالیست که اساساً از نحوه‌ی محاسبه‌ی حقوق و مزایای مزدی خود اطلاع نداریم؛ به نظر می‌رسد تعطیل‌کاری و جمعه‌کاری به شیوه‌ی قانونی برایمان پرداخت نمی‌شود.

به گفته‌ی آن‌ها، در پروژه هیچ امتیازی برای شیفت شب قایل نمی‌شوند و حقوق شیفت شب برخلاف قانون مساوی کارگران شیفت روز است.

یکی از این کارگران می‌گوید: مزایای سختی کار به ما پرداخت نمی‌شود ضمن اینکه اگر به دلیلی برای یک یا چند روز پروژه تعطیل باشد، آن روز‌ها حقوق به ما تعلق نمی‌گیرد. مساله بعدی قرارداد‌های یک تا سه ماهه است که موجب شده امنیت به آینده نداشته باشیم و حتی اطمینان نداشته باشیم که تا پایان پروژه سر کار هستیم.

این کارگران بی‌کیفیت بودن غذا، فقدان امکانات و مزایای رفاهی و نداشتن حق مطالبه‌گری را از دیگر مشکلات خود می‌دانند و می‌گویند: برای رفع این مشکلات به نهاد‌های مختلف مراجعه کرده‌ایم، اما متاسفانه بی‌نتیجه!

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده