تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۰۴۴۷۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش گسترده قیمت فلزات آهنی در جهان

‌می‌متالز - با توجه به عوامل متعدد، قیمت فلزات آهنی از جمله میلگرد فولادی، سنگ آهن و کویل نورد گرم فولادی در جهان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، قیمت فلزات آهنی در روز جمعه (۲۶ می) تحت تاثیر یک سری تحولات منفی، در سراسر جهان کاهش یافت.

فعالان بازار در روز جمعه (۲۶ می) اعلام کردند در پایان جلسه دیروز، قیمت کک ۴.۶۵ درصد کاهش یافت که منجر به کاهش قیمت در بازار برخی از محصولات چین شد. از جمله محصولاتی که قیمت آن در روز جمعه (۲۶ می) افت داشت شامل زغال کک، میلگرد فولادی، سنگ آهن و کویل نورد گرم فولادی (HRC) بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت زغال کک حدود ۳.۳۶ درصد، قیمت میلگرد فولادی حدود ۲.۵۳ درصد، قیمت سنگ آهن حدود ۲.۲۳ درصد و قیمت کویل نورد گرم فولادی حدود ۱.۷۸ درصد در روز جمعه (۲۶ می) نسبت به هفته قبل کاهش یافت.

به نقل از چندین منبع خبری، تنها محصولی که قیمت آن در روز جمعه (۲۶ می) افزایش یافت فولاد ضد زنگ بود که حدود ۱.۵۵ درصد نسبت به هفته قبل رشد داشت.

در این میان معامله گران در روز جمعه (۲۶ می) گزارش دادند بازار منتظر نهمین دور کاهش قیمت کک در چین است. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان عرضه ذغال سنگ خام مازاد بوده و بیشتر از مقدار مورد نیاز بازار است.

به نقل از برخی تاجران، فصل بارانی در کشور چین در راه است که این امر بر تقاضای مصرف کننده نهایی تأثیر می‌گذارد. در نتیجه میزان فروش محصولات فولادی در ماه‌های آینده که فصل بارانی است، ضعیف خواهد بود.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده