تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۰۴۴۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیش بینی فعالان بازار درباره قیمت سنگ آهن دریایی

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از تداوم روند نزولی قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین به دلیل چشم انداز تاریک در شرایط نزولی ادامه یافت. به گفته برخی منابع بازار، سود خرید برای محموله‌های بارگیری در اوایل و پایان ژانویه کماکان ادامه داشت به طوری که بیشتر محموله‌ها براساس قیمت پایه معامله شدند.

در همین حال، معاملات فیوچرز ماه سپتامبر برای سنگ آهن در بورس کالای دالیان با افت ۰٫۲۲ درصدی نسبت به قیمت توافقی روز قبل ۶۸۲٫۵۰ یوآن {۹۷ دلار} به ازای هر تن انجام شدند.

این روند نزولی همچنین در معاملات بورس سنگاپور مشاهده شد به طوری که معاملات ماه می‌در بورس سنگاپور با افت ۱٫۶۸ دلاری قیمت به ازای هر تن در مقایسه با قیمت توافقی قبل، ۹۵٫۴۶ دلار به ازای هر تن انجام شدند.

در این میان، یک تاجر مستقر در سنگاپور گزارش داد: افزایش عمومی تولید فولاد با نرمی مداوم تقاضا برای میلگرد مواجه شد و خطرات بازار فولاد با عرضه بیش از حد را افزایش داد.

همچنین یک تاجر مستقر در نینگبو اظهارداشت: کارخانه‌ها در سرتاسر چین عمدتاً در شرایطی هستند که هیچ تولیدکننده فولاد حاضر نیست به طور داوطلبانه میزان تولیدات خود را کاهش دهد.

با این حال، انتظار می‌رود فشار بازار فولاد با عرضه بیش از حد وارد یک فصل آرام سنتی برای ساخت و ساز شود و بر قیمت فولاد تأثیر بگذارد؛ این امر قطعی است.

علاوه بر این، فعالیت تجاری در بازار بندری چین به طور قابل توجهی قوی‌تر از بازار دریایی بود. به گفته یک تاجر مستقر در شیامن، کارخانه‌هایی که استراتژی حفظ سطح موجودی پایین را اتخاذ کرده اند، انتظار می‌رود در بازار بندری فعال‌تر باشند. این تاجر اضافه کرد: تیم‌های تدارکاتی از اکثر کارخانه‌ها محموله‌های کوچک‌تر را به صورت منظم تری دریافت می‌کنند.

شاخص سنگ‌آهن در بازار دریایی چین به شرح ذیل است:

فاین ۶۲ درصد، cfr چینگ‌دائو: معادل ۹۶٫۹۸ دلار به ازای هر تن، ۰٫۸۵ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

فاین ۶۲ درصد کم آلومینیوم، cfr چینگ‌دائو: معادل ۹۹٫۰۰ دلار به ازای هر تن، ۱٫۰۱ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

فاین ۵۸ درصد، cfr چینگ‌دائو: معادل ۸۹٫۱۲دلار به ازای هر تن، ۰٫۰۸ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

فاین ۶۵ درصد، مبدا برزیل، cfr چینگ‌دائو: معادل ۱۱۰٫۸۰ دلار به ازای هر تن، ۰٫۶۰ دلار به ازای هر تن نسبت به قبل افزایش یافت.

قیمت‌های بندری

در همین حال، فاین پیلبارا در استان شاندونگ و شهر‌های تانگ‌شان و تیانجین در بازه قیمتی ۷۴۴ تا ۷۸۵ یوآن به ازای هر wmt معامله شد. این محصول در این مدت در بازه ۷۴۷ تا ۷۸۵ یوآن به ازای هر wmt معامله می‌شد.

آخرین آمار قیمت این محصول، معادل بازه قیمتی ۹۷ تا ۱۰۳ دلار به ازای هر تن در بازار دریایی است.

بورس کالای دالیان

همچنین پر معامله‌ترین قرارداد فیوچرز ماه می‌برای سنگ آهن با قیمت ۶۸۱ یوآن (۹۶ دلار) به ازای هر تن منعقد شد که این نرخ در مقایسه با قیمت توافقی روز قبل، حاکی از افت ۱٫۵۰ یوآنی قیمت به ازای هر تن است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده