تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۰۴۶۰۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
صباغیان:

نبود نظارت موثر بر اجرای قوانین عامل شکست در ساماندهی بازار مسکن

‌می‌متالز - نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم، مروست و ابرکوه در مجلس گفت: در گذشته قوانین بسیار خوبی در حوزه مسکن داشتیم که به خوبی اجرایی نشده و همواره سفارش‌ها و اعمال سلیقه افراد جای ضوابط را گرفته و این امر موجب شده در حوزه ساماندهی بازار مسکن موفق نباشیم.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا صباغیان بافقی، با اشاره به تلاطم در بازار و گرانی اجاره بها مسکن گفت: راه حل اساسی برای ساماندهی بازار مسکن و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اجرای دقیق قوانین در همه حوزه و نظارت بر آن است؛ همچین باید با متخلفین و افرادی که قانون را اجرایی نمی‌کنند، قاطعانه بر خورد صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس با انتقاد از نبود نظارت دقیق بر بازار عنوان کرد: هم اکنون نظارت مناسبی بر بازار مسکن وجود ندارد و قوانین مالیاتی نظیر مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر سوداگری و سفته بازی نیز که بخشی از اصلاح روند کار و تلاش برای ساماندهی بازار مسکن است در صورت نبود نظارت موثر که اصل همه کار‌ها است، به درستی اجرایی نمی‌شود.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم، مروست و ابرکوه در مجلس اضافه کرد: قانون کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی که در دستور کار این روز‌های صحن علنی مجلس قرار دارد در صورت تصویب باید به درستی اجرایی شود. پیش از این نیز قوانین بسیار خوبی در حوزه مسکن داشتیم، اما به خوبی اجرایی نشده و همواره سفارش‌ها و اعمال سلایق افراد جای ضوابط را گرفته است و این امر موجب شده در حوزه ساماندهی بازار مسکن موفق نباشیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده