تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۰۴۷۴۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

خودروی برقی تسلا پرفروش‌ترین خودروی جهان شد

‌می‌متالز - بر اساس داده‌های شرکت تحقیقات بازار "جاتو داینامیکس" JATO Dynamics، خودروی نیمه‌شاسی الکتریکی تسلا از مدل Y پرفروش‌ترین خودروی جهان در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی شد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس داده‌های شرکت تحقیقات بازار "جاتو داینامیکس" JATO Dynamics، خودروی نیمه‌شاسی الکتریکی تسلا از مدل Y پرفروش‌ترین خودروی جهان در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی شد.

مدل Y تسلا از مدل‌های پرفروش تویوتا یعنی RAV۴ و کرولا پیشی گرفت و به اولین خودروی تمام‌الکتریکی تبدیل شد که در رتبه‌بندی فروش جهانی خودرو‌ها در ردیف اول قرار می‌گیرد.

مدل Y در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی ۲۶۷۲۰۰ دستگاه در سراسر جهان فروخته است، در حالی که این رقم برای کرولا ۲۵۶۴۰۰ دستگاه و RAV۴ در همان دوره ۲۱۴۷۰۰ دستگاه بوده است.

بر اساس این گزارش، داده‌ها نشان می‌دهد که فروش مدل Y تسلا تقریباً ۶۹ درصد افزایش سالانه داشته است.

این افزایش فروش در زمانی رخ می‌دهد که قیمت تسلا برای مدل Y از ۴۷,۴۹۰ دلار شروع می‌شود، در حالی که قیمت کرولا ۲۱,۵۵۰ دلار و ۲۷,۵۷۵ دلار برای RAV۴ است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، حتی قبل از عرضه مدل Y به موفقیت آن اطمینان داشت و در سال ۲۰۱۶ تخمین زد که تقاضا را تا "سطح ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون دستگاه در سال" افزایش خواهد داد.

کارشناسان صنعت خودرو می‌گویند این افزایش فروش نقطه عطفی برای تسلا محسوب می‌شود و ازآن‌جایی که رقابت بین خودروسازان خودرو‌های الکتریکی ضعیف است، شرکت ماسک می‌تواند بر بازار تسلط پیدا کند.

تسلا گزارش داد که بیش از ۴۰۰۰۰۰ دستگاه خودرو از مدل Y و مدل ۳ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ به مشتریان تحویل داده شده است.

این خودروساز در چند سال گذشته به‌طور مکرر قیمت اکثر محصولات خود از جمله مدل Y را کاهش داده است. کارشناسان این صنعت می‌گویند که این اقدام ممکن است در افزایش فروش نقش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده