تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۰۶۰۴۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

پرفروش‌ترین خودرو‌های برقی ۲۰۲۳

‌می‌متالز - بر اساس آخرین گزارش آژانس تحقیقات بازار کانترپوینت ریسرچ، فروش جهانی خودرو‌های سواری برقی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل افزایش قابل‌توجه ۳۲‌درصدی داشته است. این گزارش نشان می‌دهد که خودرو‌های تمام‌برقی ۷۳درصد از کل فروش خودرو‌های الکتریکی را در سه‌ماهه نخست سال میلادی جاری به خود اختصاص داده‌اند و خودرو‌های برقی هیبریدی نیز ۲۷درصد باقی‌مانده را تشکیل می‌دهند.

به گزارش می‌متالز، بازار چین در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ سهمی معادل ۵۶درصد از فروش جهانی خودرو‌های برقی را کسب کرده است. چین با وجود کاهش ۱۲درصدی در فروش خودرو‌های سواری در این بازه زمانی، همچنان با رشد ۲۹درصدی جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرو‌های برقی حفظ کرده است. در یک تحول قابل‌توجه، ایالات متحده آمریکا با پیشی گرفتن از آلمان، تبدیل به دومین بازار بزرگ خودرو‌های الکتریکی جهان پس از چین در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ شد. ایالات متحده افزایش خیره‌کننده بیش از ۷۷درصدی را در فروش خودرو‌های الکتریکی تجربه کرده است. در این گزارش ده برند پرفروش خودرو‌های برقی و همچنین ده مدل پرفروش این خودرو‌ها مشخص شده است.

بر این اساس ۱/۲۱درصد از فروش خودرو‌های برقی در جهان مربوط به BYD است که رتبه اول را به خود اختصاص داده است. تسلا نیز در رتبه دوم قرار دارد که سهم آن از فروش خودرو‌های برقی ۰۱/۱۶درصد بوده است. رتبه سوم نیز متعلق به فولکس واگن با ۸۸/۶درصد بازار خودرو‌های برقی است. جیلی، جنرال موتورز و مرسدس بنز در رتبه‌های چهارم تا ششم قرار داشته و هر یک به ترتیب ۸۶/۵، ۷۱/۴ و ۲۸/۴درصد از بازار را از آن خود کرده‌اند. BMW، استلانتیس، هیوندای-کیا، رنو و نیسان در رتبه‌های هفتم تا دهم قرار دارند. اما در مورد مدل‌های پرفروش خودرو‌های برقی، تسلا پیشتاز است. این خودروساز آمریکایی با دو مدل Y و ۳ رتبه اول و دوم این رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده است.

سه رتبه بعدی نیز متعلق به مدل‌های BYD هستند. سانگ، ATTO ۳ و Qin مدل‌هایی از محصولات این خودروساز چینی هستند که به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم مدل‌های پرفروش خودرو‌های برقی قرار گرفته‌اند. وولینگ نیز با Hongguang mini EV در رتبه ششم قرار گرفته است. رتبه هفتم باز هم به یکی از محصولات BYD رسیده و محصول دلفین این خودروساز این جایگاه را به خود اختصاص داده است. آیون نیز از قافله عقب نمانده و با مدل اس خود به رتبه هشتم رسیده است. هان BYD و لومین چانگان نیز در رتبه‌های نهم و دهم قرار دارند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده