تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۰۵۱۰۵
معاون وزیر راه و شهرسازی:

پیمانکاران قطعات باقی‌مانده از راه‌آهن شیراز - بوشهر به‌زودی تعیین می‌شوند

‌می‌متالز - خیرالله خادمی گفت: پس از روشن شدن منابع مالی ساخت راه‌آهن شیراز-بوشهر، مناقصات قطعات این طرح برگزار شد و بیشتر پیمانکاران تعیین شدند. با تعیین پیمانکاران چند قطعه باقیمانده تا سه ماه آینده، ساخت این طرح مهم به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور گفت: یکی از کریدور‌های ریلی اصلی کشور راه‌آهن شیراز ـ بوشهر ـ عسلویه است که استان بوشهر را به شبکه اصلی کشور متصل می‌کند.

خیرالله خادمی افزود: مجوز ساخت این راه‌آهن صادر و تأمین اعتبار آن با دستور رهبری انجام شده است.

او اضافه کرد: برای این مسیر ۵۰۰ کیلومتری، ۷۰ تا ۸۰ درصد پیمانکار آن انتخاب شده‌اند و بخشی از ساخت آن در گذشته آغاز شد، که به‌دلیل کمبود منابع مالی در سال‌های گذشته کند پیش رفت؛ با دستور رهبری و عزم دولت برای به نتیجه رساندن آن، مناقصات برگزار شده و پیمانکاران قطعه‌ها تعیین شده است و تنها بخشی اندکی مانده که تا ۳ ماه آینده پیمانکاران تعیین می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امیدواریم به‌زودی و در آینده نزدیک کار ساخت را در سرتاسر این محور ریلی آغاز کنیم و بتوانیم عملیات اجرایی را با دستور رئیس‌جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی به‌صورت رسمی داشته باشیم.

خادمی یادآور شد که راه‌آهن شیراز ـ بوشهر ـ عسلویه یکی از بزرگترین طرح‌های ریلی کشور خواهد بود و در کنار این‌که کریدر اصلی شمال‌جنوب کشور است، می‌تواند تأثیر ملی و بین‌المللی داشته باشد.

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده