تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۰۵۲۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت خبر داد؛

امسال ۲ هزار واحد راکد تولیدی احیا خواهد شد/ ۱۷۵۰ واحد راکد در سال ۱۴۰۱ به چرخه تولید بازگشت

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۱۷۵۰ واحد راکد تولیدی حوزه صنعت در کشور به چرخه تولید بازگشته است، گفت: برنامه ریزی شده تا در سال جاری با کمک بخش خصوصی ۲۰۰۰ واحد راکد دیگر به چرخه تولید بازگردد.

به گزارش می‌متالز، «علی رسولیان» رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روز شنبه ۱۳ خردادماه در آیین بهره‌برداری از فاز اول بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور (شهرک صنعتی رضوی) در گفتگو با خبرنگاران استان خراسان رضوی، افزود: نیازمند ایجاد شهرک‌های صنعتی برای استقرار صنایع در کشور هستیم که در کنار آن‌ها شهرک‌های مسکونی نیز ایجاد شود.

وی، اضافه کرد: در همین راستا در شرق کشور و در مشهد نیازمند ایجاد شهرک صنعتی جدیدی بودیم بنابراین تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام شد و با حمایت‌های مالی صورت گرفته اراضی تامین و امروز شهرک صنعتی شماره ۵ به بهره برداری رسید؛ امیدواریم با همکاری مسئولان استانی این شهرک توسعه یابد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: در شهر مشهد ۳ هدف عمده از جمله ایجاد شهرک صنفی با هدف استقرار صنایع کوچک و کارگاه‌های تولیدی، ایجاد شهرک دانش بنیان در محور غرب و ایجاد کارگاه‌های مناسب برای بخش‌های کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دنبال می‌شود.

وی، درباره احیای واحد‌های راکد بیان کرد: طرح افزایش ظرفیت تولید یکی از برنامه‌های مهم وزات صمت است. طی سال گذشته بیش از ۱۷۵۰ واحد راکد تولیدی حوزه صنعت در کشور به چرخه تولید بازگشته است. برنامه ریزی شده تا در سال جاری با کمک بخش خصوصی و محوریت دادن بخش خصوصی یعنی با به هم رسانی بنگاه‌های تعطیل و فعال، ۲۰۰۰ واحد راکد دیگر به چرخه تولید بازگردد.

رسولیان، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۷۰۰ واحد تولیدی که زیر ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کردند به بالای ۵۰ درصد رسیده‌اند. امسال نیز در تلاشیم تا در این زمینه منابع مالی لازم را تامین و بخش خصوصی را همراه کنیم.

وی درباره گروه هدف فعال در شهرک صنعتی شماره ۵ نیز گفت: در شهرک‌ها زون بندی واحد‌ها از جمله واحد‌های فلزی، شیمیایی، مواد غذایی و ... داریم. دراین شهرک به واسطه فاصله مناسب از مشهد، تلفیقی از صنایع بزرگ و کوچک مستقر شده و در شهرک‌های نزدیک مشهد ماندن طوس، کلات و... بیشتر واحد‌های کوچک کارگاهی و دانش بینان مستقر خواهند شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع تولید است، زیرا ایجاد اشتغال و آسایش مردم از مسیر تولید بوده که از طریق بخش خصوصی توانمند میسر است. سازمان صنایع کوچک نیز در این راستا زیر ساخت‌های لازم را فراهم خواهد کرد.

گفتنی است، شهرک صنعتی رضوی به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور روز شنبه ۱۳ خردادماه با حضور سید مهدی نیازی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نظری استاندار خراسان رضوی، سردار کریمی نماینده مردم شریف مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، احسان قاضی زاده نماینده مردم شریف فریمان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات کشوری و استانی در مشهد مقدس به بهره برداری رسید.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده