تاریخ: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۳:۵۵
بازدید: ۵۷۴
کد خبر: ۳۰۵۲۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازدید مدیرعامل شرکت متمم صنایع ملی مس ایران از طرح‌های توسعه مجتمع مس شهربابک

‌می‌متالز - مهندس «بابک اشجع» مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه صنایع ملی مس ایران (متمم) در سفر یک روزه خود به شهرستان شهربابک از طرح‌های توسعه‌ی شرکت مس، وضعیت اجرای پروژه‌ها و پیشرفت کار بازدید و از نزدیک مشکلات و موانع را بررسی نمود.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس شهربابک، در این بازدید که با همراهی مهندس رضاحسینی نماینده مردم شهرستان شهربابک و دکتر جلالی فرماندار شهربابک انجام شد از معدن مس چاه فیروزه، لیچینگ ۲، پروژه ساخت بیمارستان، پروژه ساخت ورزشگاه ده هزار نفری، کارخانه فلوتاسیون، کارخانه آهک، خط انتقال آب خلیج فارس و پروژه‌ی تغلیظ ۲ و ۳ بازدید به عمل آمد و همچنین بازدیدکنندگان با حضور در گلزار شهدای شهربابک به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمودند.

دکتر مهری مدیریت مالی شرکت متمم و جزو هیات همراه در حاشیه‌ی این بازدید‌ها با اشاره به برنامه ریزی، مدیریت و نظارت بر اجرای پروژه‌های توسعه به عنوان وظیفه‌ی اصلی این شرکت، اظهار داشت: شرکت متمم با این هدف ایجاد شده تا پروژه‌های توسعه تحت تاثیر فرآیند‌های تولید و بهره وری قرار نگیرند و به صورت متمرکز مدیریت شوند.

وی از افزایش تحرک و سرعت در اجرای پروژه‌های مجتمع مس شهربابک نسبت به سال گذشته اظهار رضایت نمود و افزود: اجرای هماهنگ و به موقع پروژه‌ها برای رسیدن به هدف اصلی شرکت ملی مس یعنی ارتقا ظرفیت تولید، در اولویت قرار دارد تا در آینده نزدیک شاهد ثمره و برکات این دستاورد‌ها هم برای شهرستان و هم برای شرکت مس باشیم.

مدیریت مالی شرکت متمم در ادامه، این بازدید‌ها را در افزایش هماهنگی و تسریع در حل موانع موثر عنوان کرد و گفت: حضور مکرر و مداوم مهندس اشجع و نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌ها در کنار پیگیری مسائل در ستاد، موجب افزایش سرعت در اجرای پروژه‌ها شده است.

گفتنی است در این سفر یک روزه، جلسه پیگیری تامین تجهیزات مورد نیاز در راستای تکمیل روند بهره‌برداری از معدن چاه فیروزه با حضور مهندس اشجع و هیات همراه، نماینده و فرماندار شهرستان شهربابک برگزار شد.

در این جلسه مهندس اشجع مدیرعامل شرکت متمم با بیان این نکته که پیگیری‌های لازم به جهت تامین تجهیزات و انتقال سیستم خردایش از معدن سونگون به این مجموعه انجام شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه معدن چاه فیروزه از لحاظ زیرساخت‌ها آماده بهره‌برداری می‌باشد بعد از انتقال سیستم خردایش و تکمیل چرخه فعالیت معدنی این مجموعه، معدن چاه فیروزه در ۱۸ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه این جلسه نماینده کارگران نیز با مسوولین حاضر دیدار و مشکلات و درخواست‌های مجموعه‌ی کارگری شرکت تناوب را بیان نمود.

در پایان این سفر یک روزه، جلسه جمع بندی در معدن مس میدوک برگزار شد.

مهندس محمودی مدیر مجتمع مس شهربابک در این جلسه با اشاره به پیشرفت پروژه تغلیظ ۲ میدوک، اظهار داشت: در کنار توجه و مدیریت ریسک پروژه‌ها باید فاز کارشناسی را در مدت مناسب به اتمام رساند تا باعث اتلاف زمان نشود.

وی در ادامه پیشرفت در پروژه‌ی فاز ۳ تغلیظ را با توجه به زمان و منابع مالی مناسب دانست و بیان کرد: نگاه بنده در استفاده از توان و پتانسیل داخلی جهت اجرای پروژه هاست.

مهندس محمودی افزود: باید با اجازه دادن به صنعت و دانش بومی در اجرای پروژه‌های عظیم صنعتی، تابوی عدم اعتماد به تولیدات داخلی شکسته شود و قطعا در برابر هزینه‌ای که با هدف ارتقا کیفیت صنعت بومی پرداخت می‌کنیم آورده‌ای به مراتب بیشتر نصیب کشور خواهیم کرد.

بازدید مدیرعامل شرکت متمم صنایع ملی مس ایران از طرح‌های توسعه مجتمع مس شهربابک

عناوین برگزیده