تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۳۰۵۳۱۵
میرتاج الدینی:

اتصال ایستگاه خاوران به ایستگاه راه اهن زمان بر است

‌می‌متالز - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفته است: اتصال ایستگاه خاوران خط آهن میانه - تبریز به ایستگاه اصلی راه آهن این شهر (ایستگاه مرکزی) چندین سال زمان می‌برد، بنابراین ایستگاه خاوران به عنوان ایستگاه نهایی مسیر ریلی تهران - میانه و تبریز باید مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، میر تاج الدینی که امروز یکشنبه به همراه تعدادی از مسوولان ملی و محلی از مراحل نهایی ایستگاه خاوران بازدید کرده است، افزود: گام بعدی برای رسیدن این مسیر به ایستگاه مرکزی تبریز نیاز به فاینانس و اعتبار دارد که تلاش می‌شود اعتبار مورد نیاز در سفر رییس جمهور اختصاص یابد.

وی یادآوری کرد: تا بهره برداری کامل این مسیر، باید برخی الزامات ایستگاه ایجاد شود و هدف بازدید امروز برای مشخص شدن این الزامات بود.

این اظهارات حجت الاسلام محمدرضا میر تاج الدینی درحالی رسانه‌ی شد، که پیش از دو تن از نمایندگان دیگر این شهر ضرورت اتصال ایستگاه خاوران به ایستگاه اصلی را مورد تاکید قرار داده و افتتاح این خط ریلی تا ایستگاه خاوران را ناقص توصیف می‌کنند، ضمن اینکه اراده و مطالبه ساکنان محلی هم تکمیل این خط تا ایستگاه راه آهن است.

میر تاج الدینی خبر داد که زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از مسیر ریلی تهران - میانه - تبریز تا ایستگاه خاوران فراهم است و تلاش می‌شود این مسیر ریلی در سفر رییس جمهور به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: این پروژه برای بهره بردای دارای برخی نواقصات مانند پارکینگ، مخازن سوخت، سالن تعمیرگاه و تکمیل ایستگاه‌های بین راهی است که باید با تامین اعتبارات مورد رفع شود.

فاز نخست پروژه راه آهن میانه - بستان آباد – تبریز (میانه – بستان آباد) به طول ۱۳۲ کیلومتر شامل سه هزار و ۷۰۰ متر پل بزرگ، یک هزار و ۱۵۴ متر تونل و چهار هزار و ۳۶۹ متر گالری سال ۱۳۹۹ بهره برداری شد.

عملیات اجرایی این پروژه ریلی به طول ۲۰۵ کیلومتر از سال ۱۳۷۹ شروع شده و توقف و یا تاخیر‌های طولانی در آن موجب نارضایتی مردم شده است.

این خط آهن در ۱۱ قطعه دارای ۹ ایستگاه، ۱۱ دستگاه تونل به طول ۶ هزار و ۵۸۳ متر و ۴۷ دستگاه پل بزرگ به طول هفت هزار و ۶۲۳ متر است.

بهره بردای کامل از این پروژه علاوه بر مزیت‌های کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی مسافت ریلی تبریز - تهران در مقایسه با راه آهن موجود ۱۱۴ کیلومتر و از نظر زمانی به مدت ۴.۵ ساعت کاهش می‌دهد.

منبع: وقنت نیوز

عناوین برگزیده