تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۰۵۷۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در حاشیه فاینکس۲۰۲۳؛

کتاب "ابزار‌های نوین تامین مالی تئاتر و سینما از طریق بورس" رونمایی شد

‌می‌متالز - صبح امروز (جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲) از کتاب «ابزار‌های نوین تامین مالی تئاتر و سینما از طریق بورس» در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور رونمایی شد.

به گزارش می‌متالز، در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور، صبح امروز (جمعه) از کتاب «ابزار‌های نوین تامین مالی تئاتر و سینما از طریق بورس» به قلم امین آذریان که توسط انتشارات دنیای تصویر منتشر و روانه بازار شده است، رونمایی شد.

در بخشی از پیشگفتار این کتاب آمده است: «در سال‌های گذشته، تجربه‌های مختلفی در زمینۀ تهیه‌کنندگی در حوزۀ تئاتر و برنامه‌های تولیدی تلویزیونی داشتم و با توجه به صحبت‌هایی که با عوامل پشِت صحنه و جلوی دوربین صورت می‌گرفت، دریافتم که همیشه یکی از دغدغه‌های مهم آن‌ها، مسالۀ تأمین مالی برای راه‌اندازی یک پروژه است. مبالغ خرد تا کلان، با توجه به نوع پروژ‌های که هر فرد مدنظر دارد، همیشه از مهمترین دغدغه‌ها بوده است. تأمین مالی، در ایران، در راه‌اندازی یک پروژۀ هنری در سینما، تئاتر، تلویزیون و حتی حوزه موسیقی یا نمایش خانگی همچنان به صورت سنتی انجام می‌شود؛ به این معنا که یک حامی مالی (اسپانسر/پشتیبان) باتوجه به حمایتی که انجام می‌دهد، درخواست‌هایی از پروژه دارد، نظیر تبلیغات، انتخاب بازیگر، دست بردن در نمایشنامه و فیلمنامه و نظیر آن. این امر، قطعا در کیفیت پروژه و رضایت عوامل نقش بسزایی دارد. متاسفانه در بسیاری ازپروژه‌ها، در انتهای کار، یا عوامل پروژه از بابت اجرای غیرحرفه‌ای پروژه توسط سرمایه‌گذار یا حامی مالی ناراضی‌اند یا آنچه در ذهن حامی مالی پروژه وجود داشته میسر نشده است.»

کتاب «ابزار‌های نوین تامین مالی تئاتر و سینما از طریق بورس» با مقدمه‌هایی از مسعود کیمیایی و حسین عبده تبریزی و ۲۱۸ صفحه در انتشارات دنیای تصویر منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده