تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۰۰
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۰۵۷۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
برای اولین بار در کشور؛

نصب اولین پایه پروژه بی نظیر دیوار توری در هفته محیط زیست در شرکت فولاد خوزستان

‌می‌متالز - دکتر علیرضا مخبردزفولی قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و‌ مسوولیت‌های اجتماعی ضمن اعلام خبر فوق گفت: شرکت فولاد خوزستان پیشرو در زمینه استفاده از فناوری جدید ویند فنسینگ (دیوار توری) با هدف کنترل بادبردگی پایل‌های روباز کنسانتره سنگ آهن است. این فناوری به عنوان به روزترین روش کاهش سرعت وزش باد و کنترل انتشار گرد و غبار قلمدادشده و شرکت فولاد خوزستان نخستین واحد صنعتی در سطح کشور است که پروژه نصب و بهره برداری از این فناوری را در دست اجرا دارد.

به گزارش می‌متالز، مخبر دزفولی افزود: توری بکار رفته در احداث این دیوار از پلی پروپیلن و ارتفاع آن ۲۸ متر است. این دیوار انبار‌های روباز نگهداری سنگ آهن را در مساحتی بالغ بر ۳۶ هکتار محصور می‌کند.

قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و‌ مسوولیت‌های اجتماعی تعهد به محیط زیست را ضامن توسعه و تولید سبز دانست و گفت: پیش بینی می‌شود با نصب این دیوار سرعت وزش باد در محدوده تحت پوشش، ۸۵ درصد و میزان باد بردگی مواد حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد کاهش یابد و این اقدام به کاهش آلاینده‌های محیطی هم در داخل و هم محیط پیرامون و مجاورین شرکت منتهی خواهد شد.

مخبر دزفولی در ادامه این گفتگو ارزش فعلی این پروژه را بر اساس نرخ جاری ارز بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد ریال دانست و میزان پیشرفت فیزیکی آن را در حال حاضر ۶۵ درصد اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی بعمل آمده از سویی انتظار می‌رود عملیات اجرایی این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل گردد و از سوی دیگر بی شک دانش فنی که از طریق اجرای این پروژه در اختیار پیمانکاران و مهندسین مشاور ایرانی قرار می‌گیرد، زمینه ساز بهره گیری از این فناوری در سایر صنایع معدنی کشور بوده و می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا بعنوان یکی از مهمترین چالش‌های زیست محیطی کشور داشته باشد.

مخبر دزفولی در پایان این گفتگو از حمایت‌های اداره کل محیط زیست استان، مدیرعامل و هیات مدیره شرکت و تلاش موثر معاون برنامه ریزی و اجرای پروژه‌ها و مدیران زیرمجموعه، مدیران HSE و محیط زیست و پیمانکار پروژه صمیمانه قدردانی کرد و پیشرفت ملموس این پروژه بی نظیر و ملی را هدیه‌ای از طرف شرکت فولاد خوزستان به کارکنان، مردم خوزستان و فعالان محیط زیست در هفته بزرگداشت محیط زیست دانست.

نصب اولین پایه پروژه بی نظیر دیوار توری در هفته محیط زیست در شرکت فولاد خوزستان

عناوین برگزیده