تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۳۰۵۹۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سرمایه‌گذاری بیش از ۱.۷ میلیارد دلاری در پروژه تولید لیتیوم آرژانتین

‌می‌متالز - به منظور استخراج لیتیوم از شوره‌زار «Salar del Rincon»، از استخر‌های آّب نمک که در حوالی یک کمپ در معدن لیتیوم در شهر سالتا آرژانتین قرار دارد، استفاده می‌شود. فعالیت این پروژه استخراج لیتیوم در آرژانتین از روز ۱۲ آگوست ۲۰۲۱ آغاز شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روزنامه رویترز، شرکت «Tsingshan» اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت به همراه شرکت معدنی «Eramet» قصد دارند سرمایه‌گذاری مشترکی به ارزش بیش از ۱٫۷ میلیارد دلار در دو فاز از پروژه تولید لیتیوم در آرژانتین انجام دهند.

این دو شرکت قرار است در سال ۲۰۲۴ فرایند فاز اول تولید لیتیوم را در آرژانتین آغاز کنند. شرکت «Eramet» برآورد کرده است که این فاز تولید به حدود ۵۵۰ میلیون دلار هزینه سرمایه‌ای نیاز خواهد داشت.

شرکت «Eramet» اعلام کرد که از آنجایی که استفاده از خودرو‌های الکتریکی تقاضا برای لیتیوم را افزایش می‌دهد، این شرکت مطالعه و بررسی فاز دوم فرایند تولید این پروژه را تا پایان سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد. این شرکت در ادامه اضافه کرد که انتظار می‌رود مقدار تولید فاز دوم تولید این پروژه به نسبت فاز اول حدود سه برابر افزایش یابد.

در این بیانیه جان لی، مدیر بخش توسعه منابع لیتیوم آمریکای جنوبی شرکت «Tsingshan»، رقم سرمایه‌گذاری فاز‌های اول و دوم تولید این پروژه زمانی را زمانی اعلام کرد که سرجیو تی ماسا، وزیر اقتصاد آرژانتین و سابینو واکا ناروجا، سفیر آرژانتین در چین در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۳ از این شرکت بازدید کرد.

شرکت «Eramet» عنوان کرد که در حال حاضر نمی‌توان رقم کلی سرمایه‌گذاری در این فاز‌ها را تایید کرد.

شرکت «Tsingshan» در بیانیه‌ای ایمیلی به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که شرکت «Eramet» در حال کار بر روی مطالعه امکان‌سنجی برای فاز دوم تولید این پروژه به منظور افزایش ظرفیت به حدود ۷۵ هزار تن کربنات لیتیوم معادل در سال، در مقایسه با ۲۴ هزار تن ظرفیت تولید برنامه‌ریزی شده برای فاز اول تولید در این پروژه است.

منبع ذخایر لیتیوم در قاره آمریکای جنوبی که بخش‌هایی از کشور آرژانتین، بولیوی و شیلی را شامل می‌شود، توجه شرکت‌هایی که به دنبال مواد معدنی جهت تولید باتری‌ها هستند را جلب کرده است.

لارم به ذکر است که شرکت «Tsingshan» و شرکت «Eramet» در پروژه استخراج و تولید نیکل از معدن «Weda Bay» اندونزی نیز با یکدیگر شراکت دارند.

علاوه‌براین، شرکت «Eramet» در حال بررسی سرمایه‌گذاری مشترک احتمالی با شرکت «BASF» برای تولید نیکل و کبالت به جهت تولید باتری از سنگ معدن استخراج شده از معدن «Weda Bay» اندونزی است.

مقامات کشور اندونزی اعلام کردند که پروژه «Weda Bay» به ۲٫۴ میلیارد یورو (۲٫۶ میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری نیاز خواهد داشت. شرکت «Eramet» رقم سرمایه‌گذاری مقامات اندونزی را تایید نکرد و اعلام رقم نهایی را به پایان سال ۲۰۲۳ پس از اتمام بررسی‌های انجام شده این شرکت موکول کرد.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده