تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۳۰۶۰۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجمع تجلی ۸۰ ریال سود تقسیم کرد

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با حضور ۹۴ درصد سهامداران امروز تشکیل شد. این مجمع ۸۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل تجلی در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: تاریخ پذیره نویسی شرکت سال ۱۴۰۰ بوده است و ۵۶ درصد ومعادن سهامدار اصلی شرکت است. چشم انداز شرکت حفظ جایگاه اول در شرکت‌های پروژه محور بازار سرمایه است. ۲۸۱۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ابتدای سال بوده و در پایان اسفند ۴۶۴۹ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: سرمایه گذاری‌های انجام شده طی یک سال اخیر نشان می‌دهد که روند خوبی توسط شرکت انجام شده و در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های مفصلی در دستور کار است. آخر سال ۱۴۰۲ کلاف ۴۵۰ هزار تنی فولاد سرمد به بهره‌برداری می‌رسد. اوایل ۱۴۰۳ گندله ۹۲۰ هزار تنی صبا امید غرب خاورمیانه به بهره‌برداری می‌رسد. آهن اسفنجی ۱.۶ میلیون تن فولاد کردستان در اوایل ۱۴۰۶ به بهره برداری می‌رسد. آهن اسفنجی شرکت ستاره سیمین هرمز با ۱،۷۲ میلیون تن در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد.

علی اکبری ادامه داد: افزایش سرمایه مرحله اول ۶۴۰ میلیارد تومانی و افزایش سرمایه مرحله دوم هزار میلیارد تومانی شرکت معدن کار باختر در دست اقدام است که شرکت تجلی توسعه معادن و شرکت صبانور ۶۰ درصد سهام دارد این شرکت حجم باطله برداری ۲۰ میلیون متر مکعب و مبلغ حجم قرارداد ۱۷۸۰ میلیارد تومان با مدت قرارداد سه ساله در فاز اول دارد.

در حوزه عناصر استراتژیک اهم فعالیت‌هایی که انجام شده شامل اخذ سه فقره پروانه اکتشاف، در شرف اخذ دو پروانه اکتشاف دیگر، گردآوری مطالعات صورت گرفته در حوزه فناوری و تدوین طرح مقدماتی و تفصیلی بررسی فرآیند استحصال و اقدامات تست آزمایشگاهی بوده است.

در حوزه عناصر خاکی دو فقره گواهی کشف محدوده‌های مونازیت خاوری و باختری با ذخیره ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کرده ایم. اقدام جهت اخذ پروانه بهره برداری در محدوده‌های مروست خاوری و باختری در دستور کار است.

مرتضی علی اکبری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقاضای فولاد تا سال ۲۰۳۰ با میانگین نرخ رشد ۱.۰۶ درصدی به ۲ میلیارد تن برسد. سهم درآمد عملیاتی شرکت ۲۰۷ میلیارد تومان به ۷۴۰ میلیون تومان رسد یعنی با رشد حدود ۷ برابری همراه شد. این در حالی است که سود خالص شرکت از ۱۹۲ میلیون تومان به ۶۹۰ میلیارد تومان رسیده است که رشد حدود ۷ برابری داشت.

برخی از دیگر نکات مهمی که در مجمع مطرح شد به شرح زیر است:

  • شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات افزایش سرمایه‌ای در دستور کار دارد.
  • شرکت معدن کار باختر تا پایان شهریور وارد بورس خواهد شد.
  • در فولاد سرمد کلاف در پایان ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد.
  • تجلی انعقاد دو قرارداد بازارگردانی را در سال ۱۴۰۱ انجام داده است.
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه عناصر غیرفلزی، سرمایه‌گذاری در حوزه عناصر نادر خاکی و افزایش سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی از برنامه‌های آتی است.
  • مجمع عمومی سالیانه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با حضور ۹۴ درصد سهامداران برگزار شد.
  • مجمع عمومی عادی سالیانه تجلی توسعه معادن و فلزات ۸۰ ریال سود تقسیم کرد.

هیات رئیسه مجمع:

  • محمد حسین قائمی راد به‌ عنوان رئیس مجمع
  • سید محسن نبوی به‌ عنوان ناظرمجمع
  • امیر غلامی به‌ عنوان ناظرمجمع
  • مرتضی علی اکبری به‌ عنوان منشی مجمع

مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: تاریخ پذیره نویسی شرکت سال ۱۴۰۰ بوده است و ۵۶ درصد سهامداری شرکت با «ومعادن» به عنوان سهامدار اصلی است.

وی با اشاره به چشم انداز شرکت و حفظ جایگاه اول در شرکت‌های پروژه محور بازار سرمایه گفت: ۲۸۱۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ابتدای سال انجام شده و و در پایان اسفند به رقم ۴۶۴۹ میلیارد تومان رسیده است.

مهم‌ترین سرمایه گذاری‌های «تجلی»

علی اکبری گفت: اهم سرمایه گذاری‌های انجام شده طی سال ۱۴۰۱ شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات نشان می‌دهند که در شرکت سرمد ابرکوه ۱۹۰ میلیارد تومان، معدن کار باختر ۴۹۰ میلیارد تومان، فولاد کردستان ۲۰۰ میلیارد تومان، سپهر تجلی ۱۶۰ میلیارد تومان، ستاره سیمین هرمز ۱۵۸ میلیارد تومان، شرکت بازرگانی ۷۵ میلیارد تومان، شرکت اکتشاف تجلی ۶۹ میلیارد تومان و در صبا امید غرب خاورمیانه ۳۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی در خصوص زمان اتمام پروژه‌های شرکت گفت: با توجه به شرایط اجرای پروژه ها، در پایان سال ۱۴۰۲ کلاف ۴۵۰ هزار تنی فولاد سرمد به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین اوایل ۱۴۰۳ گندله ۹۲۰ هزار تنی صبا امید غرب خاورمیانه وآهن اسفنجی ۱.۶ میلیون تن فولاد کردستان در اوایل ۱۴۰۶ به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی، آهن اسفنجی شرکت ستاره سیمین هرمز با ۱،۷۲ میلیون تن در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد.

معدن کار باختر بازار سرمایه‌ای می‌شود

وی در خصوص شرکت معدن کار باختر توضیح داد: افزایش سرمایه مرحله اول ۶۴۰ میلیارد تومانی و افزایش سرمایه مرحله دوم هزار میلیارد تومانی شرکت معدن کار باختر در دست اقدام است که شرکت تجلی توسعه معادن و شرکت صبانور ۶۰ درصد سهام دارد این شرکت حجم باطله برداری ۲۰ میلیون متر مکعب و مبلغ حجم قرارداد ۱۷۸۰ میلیارد تومان با مدت قرارداد سه ساله در فاز اول دارد همچنین این شرکت تا پایان شهریور ماه وارد بازار سرمایه خواهد شد. معدن کار باختر امسال ۵ میلیون متر مربع در جانجا عملیات خاک‌برداری دارد.

علی اکبری گفت: در حوزه عناصر استراتژیک اهم فعالیت‌هایی که انجام شده شامل اخذ سه فقره پروانه اکتشاف، در شرف اخذ دو پروانه اکتشاف دیگر، گردآوری مطالعات صورت گرفته در حوزه فناوری و تدوین طرح مقدماتی و تفصیلی بررسی فرآیند استحصال و اقدامات تست آزمایشگاهی بوده است.

به گفته وی، در حوزه عناصر خاکی دو فقره گواهی کشف محدوده‌های من مونازیت خاوری و باختری با ذخیره ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کرده ایم و اقدام جهت اخذ پروانه بهره برداری در محدوده‌های مروست خاوری و باختری در دستور کار است.

علی اکبری با اشاره به پیش‌بینی جهانی روند قیمت فلزات اساسی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقاضای فولاد تا سال ۲۰۳۰ با میانگین نرخ رشد ۱.۰۶ درصدی به ۲ میلیارد تن برسد.

رشد ۷ برابری سود و درآمد این شرکت پروژه محور

علی اکبری از رشد حدود ۷ برابری سود خالص شرکت طی سال گذشته خبر داد و افزود: سهم درآمد عملیاتی شرکت ۲۰۷ میلیارد تومان به ۷۴۰ میلیون تومان رسد یعنی با رشد حدود ۷ برابری همراه شد. این در حالی است که سود خالص شرکت از ۱۹۲ میلیون تومان به ۶۹۰ میلیارد تومان رسیده است که رشد حدود ۷ برابری داشت.

«تجلی» تجدید ارزیابی دارد!

علی اکبری از احتمال قریب الوقوع تجدید ارزیابی دارایی‌های معادن در دست این شرکت و انجام افزایش سرمایه از این محل خبر داد و گفت: شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات افزایش سرمایه‌ای در دستور کار دارد. در زمینه تجدید ارزیابی امیدواریم با تلاش همکاران و برنامه ریزی‌های انجام شده، بتوانیم به نتیجه برسانیم.

وی گفت: در بخش بازار سرمایه تجلی انعقاد دو قرارداد بازارگردانی را در سال ۱۴۰۱ انجام داده است.

وی گفت: افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه عناصر غیرفلزی، سرمایه‌گذاری در حوزه عناصر نادر خاکی و افزایش سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی از برنامه‌های آتی است.

به گفته وی، تمرکز شرکت در سرمایه‌گذاری بر عناصر نادر خاکی و لیتیوم است که در عناصر نادر خاکی، ۶ محدوده معدنی اکتشافی وجود دارد. همچنین برای لیتیوم هم ۵ محدوده اکتشافی وجود دارد که ۳ محدوده پروانه دارند.

پروژه هیمکو سه سال آینده اجرا می‌شود

علی اکبری در خصوص شرکت هیمکو گفت: باید برای شرکت هیمکو بندرعباس در گام اول برای ترانزیت ۱۰ میلیون تن مواد فله معدنی به صورت ریلی و مکانیزه زیرساخت فراهم شود. همچنین برای این شرکت ۵ همت افزایش سرمایه مصوب شده است و این پروژه ۱۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا سه سال به مرحله اجرایی می‌رسد.

وی از مشارکت شرکت سپهر تجلی برنامه مشارکت در معادن خارج از کشور خبر داد و گفت: این شرکت برنامه‌های خوبی در آینده در بخش مشارکت خارجی را در دستور کار دارد که به زودی اخبار آن منتشر می‌شود.

مصوبات مجمع:

  • شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به ازای هر سهم ۸۰ ریال تقسیم کرد.
  • دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شد.
  • بهراد مشار به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و ایران مشهود به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

منبع: بورس ۲۴

عناوین برگزیده