تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۰۷۴۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تهیه بسته ۶ میلیارد یورویی سرمایه گذاری در مناطق آزاد/ ایران دارای شبکه لجستیک بسیار قوی است

‌می‌متالز - دبیر شورایعالی مناطق آزاد از تهیه ۶۰۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۶ میلیارد یورو خبر داد و گفت: هزینه تولید در ایران به شدت پایین است.

به گزارش می‌متالز، حجت الله عبدالملکی با بیان اینکه فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن و از آن‌ها استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: ایران باید در زمینه تولید و سرمایه‌گذاری بیشتر شناسانده شود طوری که ظرفیت‌های بیکران موجود در این کشور به خوبی معرفی و شناسایی نشده‌است.

وی افزود: هزینه تولید به شدت در ایران پایین بوده و زیرساخت‌های تولید بسیار مهم در بستر و دسترسی ایران به بازار جهانی بسیار عالی است، اما متاسفانه هیچ کدام از این ظرفیت‌ها به خوبی معرفی نشده است.

عبدالملکی گفت: هزینه نیروی کار در ایران یک پنجم متوسط جهانی، هزینه انرژی، یک دهم، هزینه اقامت، یک پنجم و هزینه زمین و مواد اولیه نیز بسیار پایین است.

وی ادامه داد: شبکه زیرساخت‌های کشور نیز بسیار متنوع، قوی و مطلوب است که در ۴۴ سال گذشته زیرساخت‌های بسیاری در کشور ایجاد و در این زمینه پیشرفت‌های زیادی حاصل شده، شبکه لجستیک بسیار قوی داریم طوری که تا دورترین نقاط کشور گسترده شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد افزود: دسترسی ایران به بازار جهانی نیز بسیار متنوع است به طور مثال ۸۵ میلیون ایرانی با ۵۰۰ میلیارد یورو مصرف، فرصت خوبی برای فروش محصولات به شمار می‌آیند و از طرف دیگر همسایگی با ۱۵ کشور با ۶۰۰ میلیون جمعیت و هزار میلیارد یورو واردات و همچنین قرار گرفتن ایران در حاشیه آب‌های آزاد ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کرده است که کمتر کشوری در دنیا این ویژگی‌ها را دارد.

عبدالملکی یادآور شد: چنین شرایطی در مناطق آزاد نیز حاکم است؛ چرا که در واقع مناطق آزاد بهشت سرمایه گذاری در جهان هستند که مشوق‌های قانونی زیادی برای آن‌ها تعریف شده و سودآوری برای سرمایه گذاران بیشتر است.

وی همچنین از تهیه ۶۰۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۳۲۰ هزار میلیارد تومان و ۶ میلیارد یورو خبر داد و گفت: آماده ایم که این فرصت‌های سرمایه گذاری را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

وی تاکید کرد: ایران ظرفیت‌های خوبی دارد که نیاز به معرفی و در نهایت بهره برداری بهینه دارد که متاسفانه گسست میان آن‌ها موجب شده از مواهب این ظرفیت‌ها کمتر برخوردار شویم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده