تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۳۰۸۳۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مناطق آزاد ایران پل ارتباطی افغانستان و بازار‌های آسیایی

‌می‌متالز - رییس هیات اجرایی اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان گفت: مناطق آزاد ایران پل ارتباطی بین افغانستان و آسیا است.

به گزارش می‌متالز، سیدهادی نبی‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی افغانستان، اظهار کرد: این کشور در حوزه‌های منابع معدنی، کشاورزی، گردشگری، صنایع تبدیلی و تولیدی و صنعت حمل و نقل از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: قرارگیری افغانستان در قلب آسیای مرکزی و نزدیکی به بازار‌های بین‌المللی، به آن امکان ارائه خدمات به‌عنوان یک مرکز تجاری و لجستیکی را می‌دهد و فرصت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

وی با بیان این که افغانستان از فرصت‌های سرمایه‌گذاری قابل توجهی برخوردار است، افزود: شرکت‌های افغانستانی می‌توانند کالا‌های خود را به راحتی به مناطق آزاد ایران صادر کنند و پس از پردازش و با استفاده از امکانات لجستیکی و صادراتی مناطق آزاد، به سایر بازار‌ها ارسال نمایند.

نبی‌زاده با اشاره به ایجاد منطقه آزاد مشترک یران و افغانستان یادآور شد: این ایده می‌تواند به توسعه هر دو کشور کمک کند. منطقه آزاد مشترک با ایجاد فضای همکاری‌های تجاری ـ صنعتی و اقتصادی بین دو کشور موجب رشد و توسعه منطقه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده