تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۸
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۰۹۵۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق خرمشهر در نشست با مدیر مرکز توسعه نفت و گاز منطقه آزاد اروند

از امتیازات منطقه آزاد اروند برای توسعه فعالیت‌های حوزه انرژی استفاده شود

‌می‌متالز - رئیس اتاق خرمشهر با اشاره به اینکه استان خوزستان به‌عنوان هاب انرژی کشور شناخته می‌شود، می‌گوید: منطقه آزاد اروند به‌واسطه دارا بودن مناطق متعدد نفتی، ظرفیت بالایی در زمینه توسعه فعالیت‌های حوزه انرژی دارد.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق خرمشهر گفت: استان خوزستان با در اختیار داشتن منابع عظیم نفت و گاز و استقرار تعداد فراوانی از پالایشگاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی کشور، به‌عنوان هاب انرژی ایران شناخته می‌شود. منطقه آزاد اروند نیز به‌واسطه قرار گرفتن قدیمی‌ترین پالایشگاه نفتی کشور و مناطق متعدد نفتی و پتروشیمی در آن، از این قاعده مستثنا نیست و به‌واسطه امتیازات و تسهیلات قانونی آن می‌تواند ظرفیت فراوان‌تری در زمینه توسعه فعالیت‌های اقتصادی در حوزه انرژی را ایفا کند.

سید مصطفی موسوی در نشست با مدیر مرکز ثقل و توسعه نفت، گاز و پتروشیمی منطقه آزاد اروند، افزود: با هدف تقویت جایگاه استان خوزستان، به‌عنوان پایلوت انرژی کشور، راه‌های بهبود فعالیت‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف انرژی در این استان بررسی شد که در این راستا نیز در نظر است فعالیت‌های مشترک و تنظیم و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف انرژی میان اتاق‌های بازرگانی استان و سازمان‌های دولتی مرتبط در دستور کار قرار گیرد.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود، اظهار کرد: فعالیت هر چه بیشتر کمیسیون‌های انرژی اتاق‌های بازرگانی و ارتباط آن با انجمن‌های مادر نفت، گاز و پتروشیمی کشور، امری مهم در ارائه نظرات تخصصی و کارشناسی فعالان اقتصادی حوزه‌های انرژی به مدیران دستگاه‌ها و ذینفعان خواهد بود که بی‌شک در دوره دهم این مهم به‌صورت وسیع اجرا خواهد شد.

موسوی با اشاره به فعالیت‌های اتاق در جذب سرمایه‌گذاران خارجی، افزود: چند هلدینگ سرمایه‌گذاری از کشور چین را جهت فعالیت در حوزه‌های مختلف صنعتی منطقه آزاد اروند ترغیب نموده‌ایم که خوشبختانه بخشی از فعالیت‌های ایشان نیز آغاز شده است. این تحرک و جذب سرمایه‌ها بی‌شک و با جذب سرمایه‌گذاران کشور‌های دیگر به‌طور فعال و اثرگذار ادامه خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به اهمیت حوزه آموزش، گفت: شرکت‌های نفتی می‌توانند با عنوان بازوان قدرتمند در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اتاق فعالیت کنند تا ضمن نهادینه کردن امر دانش در کاربرد‌های تجاری من‌جمله بازاریابی که حلقه مفقوده کشور در توسعه اقتصادی است، بهبود نسبی شاخص‌های کسب‌وکار را به وجود آوریم.

منبع: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

عناوین برگزیده