تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۴۱
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۰۶۷۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی تاثیر راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون در گلستان

‌می‌متالز - نخستین جلسه کمیسیون اقتصاد کلان در محل گمرک استان گلستان با محوریت راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون و بررسی نقش منطقه آزاد در اقتصاد کلان استان گلستان برگزار شد. رضا مبصری، رئیس کمیسیون اقتصاد کلان در نخستین جلسه این کمیسیون گفت: وجه تمایز نسبت به سرزمین مادری، قوانین مربوط به مناطق آزاد است که موجب می‌شود فضای کسب و کار اوضاع بهتری داشته باشد و رشد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.

به گزارش می‌متالز، وی افزود: در این شرایط شاهد رونق خواهیم بود و طرح‌های ورود موقت مواد اولیه، تولید و سپس صادرات محقق می‌شود که در این شرایط ارزش افزوده اتفاق خواهد افتاد.

مبصری گفت: در استانی مانند گلستان که با محوریت کشاورزی است، وجود منطقه آزاد می‌تواند به رونق این بخش کمک کند، همچنین ما در استان گلستان چشم انداز قوی دیگری جز تاسیس منطقه آزاد نمی‌بینیم که تا این حد محرک باشد و سرمایه‌گذار جذب کند. وی با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصاد کلان بر پیشرفت منطقه آزاد تاکید دارد، افزود: در این طرح در سازماندهی و شروع سرمایه‌گذاری مشکل وجود دارد، اعضای هیات‌مدیره هنوز مشخص نشده اند و این گذر زمان موجب عقب افتادن سرمایه‌گذاری می‌شود. مبصری اظهار کرد: سرمایه‌گذاری مورد نیاز در این طرح با همکاری بخش خصوصی و دولت امکان پذیر می‌شود. امیر یوسفی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز در این جلسه گفت: زمان برای سرمایه‌گذار مهم است و با مواجهه با موانع قطعا مسیر خود را به حوزه‌ای دیگر تغییر می‌دهد. وی پیشنهاد کرد طی اقدامی جهادی، بوروکراسی‌های بدون ضرورت حذف شوند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده