تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۲
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۰۸۰۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان زنجان مطرح کرد؛

توازن سرمایه‌گذاری، حمایت از صنایع دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره تولید از اهداف اجرای سند راهبردی استان زنجان است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان زنجان، توازن سرمایه‌گذاری، حمایت از صنایع دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره تولید، توسعه سرمایه‌گذاری‌های اکتشافی و معدنی و ... را از جمله اهداف اجرای سند راهبردی در استان برشمرد.

به گزارش می‌متالز، «مجید گلشنی‌منفرد» مدیرکل صمت استان زنجان در نشست خبری که به مناسبت دهه صنعت و تجارت برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: تبیین‌گری رسانه در حوزه تولید و تجارت از اهمیت خاصی برخوردار است و در این راستا تولید باید در طراز جهانی قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت کنونی صدور پروانه‌های بهره‌برداری و جواز‌های تاسیس در استان افزود: هم اکنون یک هزار و ۲۳۸ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در استان صادر شده است.

مدیرکل صمت استان زنجان با اشاره به صدور ۲ هزار و ۲۷۱ جواز تاسیس تصریح کرد: پیش بینی می‌شود حدود ۲۰ درصد از جواز‌های صادره، منتج به صدور پروانه بهره‌برداری شود.

سرمایه‌گذاری ۴۵۲ میلیارد در بخش معدن

وی با بیان اینکه در بخش معدن ۳۷۴ مورد پروانه بهره‌برداری صادر شده که استخراج اسمی آن بالغ بر ۱۴ میلیون تن است، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بخش معدن، بالغ بر ۴۵۲ میلیارد تومان است.

گلشنی در ادامه از فعالیت ۴۲ هزار و ۸۰۰ صنف دارای پروانه کسب خبر داد و یادآور شد: ۶۰ هزار نفر نیز در حوزه فرش استان به صورت دائمی و فصلی در حال فعالیت هستند که میزان تولید فرش دستباف استان سالانه بالغ بر ۱۵۰ هزار مترمربع می‌باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه بازرسی، سالانه بیش از ۳۰ هزار مورد بازرسی در استان صورت می‌گیرد که این بازرسی‌ها به‌صورت مشترک با حضور بازرسان اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، تعزیرات و بازرسین اداره کل صمت انجام می‌شود.

مدیرکل صمت استان زنجان با بیان اینکه در حوزه تجارت خارجی نیز در سال گذشته ۴۹۱ میلیون دلار هدف‌گذاری شده بود که ۵۷۰ میلیون دلار محقق شد، در مورد برنامه‌های حوزه تولید و تجارت عنوان کرد: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته باید ۱۰.۹ درصد رشد در بخش صنعت و معدن صورت گیرد که برای تحقق این امر باید ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه صنعت و ۴۵۰ میلیارد تومان در حوزه معدن سرمایه‌گذاری تا پایان سال صورت پذیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه تجارت نیز ما به‌دنبال برندسازی، ایجاد تنوع در سبد صادراتی، تشویق صادرات محصولات تولید از استان و ارائه کارت ویژه به صادرکنندگان نمونه هستیم.

گلشنی با اشاره به اهداف اجرای این اقدامات در استان تاکید کرد: ایجاد عدالت اقتصادی و توازن سرمایه‌گذاری، حمایت از صنایع مادر و دانش‌بنیان با مصارف انرژی و آب کمتر، ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره تولید و توسعه سرمایه‌گذاری‌های اکتشافی، معدنی و صنایع معدنی از جمله اهداف اجرای سند راهبردی در استان هستند.

وی ادامه داد: ایجاد عدالت اقتصادی و توازن سرمایه‌گذاری، حمایت از صنایع مادر و دانش‌بنیان با مصارف انرژی و آب کمتر، ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره تولید و توسعه سرمایه‌گذاری‌های اکتشافی، معدنی و صنایع معدنی مهمترین اهداف اجرای برنامه‌های سند راهبردی در حوزه تولید و تجارت استان است.

راه‌اندازی واحد تولید پالت‌های پلاستیکی در استان زنجان برای نخستین بار در کشور

مدیرکل صمت استان زنجان در ادامه با بیان اینکه برای اولین بار در کشور واحد تولید پالت‌های پلاستیکی در حال تکمیل بوده و طی ماه‌های آتی شاهد راه‌اندازی آن در استان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: این واحد تولید کننده پالت‌های پلاستیکی از مواد اولیه p.p (پروپان) بوده که جواز تاسیس خود را در سال ۱۴۰۰ دریافت کرده است.

وی با اشاره به عملیات اجرایی صورت گرفته در این پروژه افزود: سازه‌های این واحد تولید ساخته و نصب شده، ماشین آلات خریداری شده و بخشی از انشعابات صورت گرفته شده است. ضمن اینکه این طرح بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده برای این واحد تولیدی بیش از ۳ هزار میلیارد ریال است.

گلشنی با اشاره به اینکه زمین اختصاص داده شده برای این واحد را بالغ بر ۴۴ هزار متر مربع است، گفت: اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده برای این واحد ۱۳۰ نفر بوده که هم اکنون در این مرحله ۶۰ نفر در حال اشتغال هستند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده