تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۳
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۰۶۰۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش نرخ بهره بانکی در اروپا تا آخر ماه ژوئیه پایان خواهد یافت

‌می‌متالز - هلدینگ بانکی بزرگ مورگان استنلی در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد که به احتمال زیاد، افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا برای ماه ژوئیه، پایان سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در منطقه یورو خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، بر اساس این گزارش، مورگان استنلی با پیش‌بینی افزایش مجموع نرخ بهره بانکی سالانه بانک مرکزی اروپا به ۷۵/ ۳درصد تا ماه ژوئیه، پیش‌بینی کرد که این آخرین مرحله افزایش نرخ بهره در اروپا بوده و دیگر افزایش جدید در دستور کار بانک مرکزی اروپا نخواهد بود.

این در حالی است که بانک مرکزی اروپا هنوز واکنشی به این گزارش مورگان استنلی نشان نداده و برنامه‌ای برای توقف افزایش نرخ بهره بانکی نیز در دست ندارد. موضوع افزایش نرخ بهره بانکی اگرچه در مراحل اولیه اجرای خود در آمریکا و اروپا منجر به مهار تورم لجام گسیخته شکل گرفته در این دو منطقه شد، اما ادامه آن منجر به شکل‌گیری دومینوی ورشکستگی بانکی در آمریکا و اروپا شده و از سوی دیگر، مساله شکل‌گیری رکود احتمالی را نیز ایجاد کرده است. در آمریکا نیز بسیاری از کارشناسان معتقدند که افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو در آخرین ماه‌های خود قرار داشته و به احتمال زیاد، بانک مرکزی آمریکا طی ماه‌های پیش‌رو این سیاست را متوقف خواهد کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده