تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۰۷۸۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فعالیت‌های تجاری در منطقه یورو کاهش یافت

‌می‌متالز - داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط مؤسسه اس‌اندپی گلوبال نشان می‌دهد که سرعت رشد فعالیت‌های تجاری در منطقه یورو طی ماه ژوئن در پی ادامه نگرانی‌ها درباره تأثیر افزایش نرخ بهره و رشد تقاضا کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط مؤسسه اس‌اندپی گلوبال نشان می‌دهد که سرعت رشد فعالیت‌های تجاری در منطقه یورو طی ماه ژوئن در پی ادامه نگرانی‌ها درباره تأثیر افزایش نرخ بهره و رشد تقاضا کاهش یافت.

بر اساس محاسبات اولیه، شاخص ترکیبی مدیران خرید برای منطقه یورو (PMI) از ۵۲.۸ واحد در ماه گذشته میلادی به ۵۰.۳ واحد در ژوئن سقوط کرد.

رقم بالای ۵۰ نشان دهنده رشد یا گسترش فعالیت‌های تجاری است، در حالی که ارقام زیر این آستانه نشان دهنده انقباض و کاهش فعالیت است. این شاخص اکنون به پایین‌ترین رقم خود در پنج ماه گذشته رسیده است.

اس اند پی گلوبال در بیانیه‌ای اعلام کرد: رشد تولید در میان کسب‌وکار‌های منطقه یورو در ماه ژوئن تقریباً متوقف شد که ضعف مجدد اقتصاد این منطقه پس از احیای کوتاه مدت در فصل بهار را نشان می‌دهد.

این مؤسسه افزود: اگرچه نگرانی‌های مربوط به انرژی و زنجیره تامین از اواخر سال گذشته (میلادی) کاهش یافته است، اما ژوئن شاهد تشدید نگرانی‌ها در مورد رشد تقاضا و به‌ویژه تأثیر نرخ‌های بهره بالاتر و احتمال رکود ناشی از آن در بازار‌های داخلی و خارجی بوده است.

این کاهش شاخص بیشتر در فرانسه ثبت شد که از اعتصابات کارگران رنج می‌برد و همچنین آلمان که اخیراً شاهد کاهش سفارشات کارخانه‌های خود بوده است.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که نقطه ضعف "اصلی" برای کل فعالیت‌های تجاری در ماه ژوئن، بخش تولید بوده است که همراه با بخش خدمات شاهد کاهش شدید فعالیت بود.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد کسب‌وکار در مؤسسه اس‌اند‌پی گلوبال، در گفتگو با سی‌ان‌بی‌سی این اعداد را "نگران‌کننده" توصیف و تأکید کرد که افزایش نرخ‌های بهره و هزینه‌های زندگی "همه شروع به تأثیرگذاری بر شتاب اقتصادی منطقه کرده‌اند".

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده