تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۰۶۱۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سردار گودرزی مطرح کرد؛

قاچاق کالا و ارز خسارت جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور دارد

‌می‌متالز - فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بازدید از یگان‌های مرزی استان کردستان با تاکید بر مبارزه قاطع با قاچاق کالا گفت: بی تردید قاچاق کالا و ارز خسارت جبران ناپذیری بر اقتصاد دارد.

به گزارش می‌متالز، سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرز‌های استان کردستان در جمع مرزبانان گفت: مرزبانان برای امنیت پایدار از مرز‌های کشورمان، باید نظم و انضباط را سرلوحه کار خود قرار داده چرا که برقراری امنیت مطلوب مرزها، مستلزم یک برنامه‌ریزی دقیق می‌باشد.

وی افزود: نظم، انضباط و قانونمندی حاکم بر یگان‌های مرزی، اساس کار و نشانه آمادگی کامل آن یگان برای انجام مأموریت‌های پیش رو است.

این مقام ارشد مرزبانی فراجا بیان داشت: آنچه ما را در تحقق مرزبان در تراز انقلاب اسلامی و اجرای صحیح قانون ثابت قدم و استوار نگه می‌دارد، اعتقاد به ولایت فقیه و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و باور‌های دینی است.

سردار گودرزی نظارت را موجب پویایی و بالندگی سازمان دانست و تصریح کرد: یگان‌ها نیز با خود کنترلی، خود مراقبتی و خود ارزیابی مستمر موجب نمایان شدن اشکالات و معایب شده و با برنامه‌ریزی در جهت رفع این مشکلات می‌توانند در راستای تعالی و ارتقا یگان‌ها گام‌های مؤثری بردارند.

وی افزود: بی تردید قاچاق کالا و ارز علاوه بر وارد کردن خسارت جبران ناپذیر به اقتصاد کشور، پیامد‌های منفی فرهنگی بسیاری نیز در سطح جامعه به دنبال خواهد داشت و ضروریست در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمامی مسوولان مربوطه احساس مسئولیت ویژه داشته باشند و همواره به وظایف و مأموریت‌های سازمانی خود به نحو شایسته عمل کنند.

سردار گودرزی در ادامه مبارزه قاطع، هدفمند و مؤثر با عناصر قاچاق کالا را از مهمترین مأموریت‌های فرماندهی مرزبانی فراجا دانست و گفت: تلاش بر این است تا با همکاری سایر سازمان‌ها و نهاد‌های آموزشی در راستای فرهنگ سازی عدم استفاده از کالای قاچاق و کیفیت بخشی تولیدات داخلی، گام‌های مؤثری برداشته شود.

فرمانده مرزبانی فراجا بهترین راه ارتقا آمادگی و توان رزمی کارکنان در میدان عمل را تمرین عنوان و خاطر نشان کرد: فرماندهان و مدیران باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند چراکه داشتن اشراف اطلاعاتی دقیق و انجام اقدامات پیش دستانه در اجرای مأموریت‌ها، در موفقیت و نتیجه مأموریت‌ها بسیار حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده