تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۲
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۰۵۳۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آسیب کالای قاچاق به تولید و اشتغال کشور

‌می‌متالز - معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: ورود کالای قاچاق به تولید و اشتغال کشور آسیب جدی می‌زند.

به گزارش می‌متالز، مصطفی پورکاظم شایسته در سفر به استان اردبیل برای شرکت در جشنواره فرمان ۸ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در مورد مبارزه بامفاسد اقتصادی وقاچاق کالا وارز افزود: استان‌های صنعتی که دارای واحد‌های تولیدی و صنعتی بیشتر هستند، باید اهتمام بیشتری به مبارزه با قاچاق کالا داشته باشند چرا که ورود کالای قاچاق به تولید و اشتغال کشور آسیب جدی می‌زند.

وی تصریح کرد:استان اردبیل توانسته با هماهنگی بین دستگاه‌های داخلی استان و عضو ستاد، تقریبا یک درصد از قاچاق کشور را مهار کند که قابل تقدیر است.

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به طور کلی قاچاق طی سال‌های گذشته از جمله دولت سیزدهم قاچاق به سمت مهار رفته و با همه مشکلات اقتصادی که وجود دارد حجم قاچاق افزایش چندانی نداشته است، ولی همان حجم ۲۰ میلیارد دلار ورودی و خروجی به اندازه‌ای هست که تمام نیرو و امکانات را صرف مبارزه با قاچاق کنیم.

پورکاظم شایسته اضافه کرد: استان‌هایی مانند اردبیل، آذربایجان شرقی، قزوین و اصفهان شرکت‌های صنعتی و تولید داخل و بازرگانی دارند باید بیشتر به مبارزه با قاچاق اهتمام داشته باشند، چون قاچاق مشاغل این استان را از بین می‌برد، هر چه کالای قاچاق وارد کشور شود، به معنای تعطیلی کارخانه‌ها و صنایعی است که فرزندان ما در آن‌ها مشغول کار هستند.

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآورشد: ما وضعیت مطلوبی نداریم چرا که به هر حال ۲۰ میلیارد دلار قاچاق در بازار ما دارد می‌چرخد، ولی با توجه به مشکلات و محدودیت‌های ارزی در کشور به نظر می‌رسد قاچاق در حد قابل قبولی مهار شده است.

وی افزود: همین که الان به حدود سه هزار کالا ارز تخصیص داده نمی‌شود همه این‌ها باعث می‌شود راه قاچاق مسدود شود، خوشبختانه افت مشهودی را در قاچاق خروجی و ورودی شاهد هستیم و به‌طور نسبی موفقیتی برای مهار قاچاق در کشور وجود داشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده