تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۴۸
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۳۰۰۲۲۰
سرویس خبر : صنایع کوچک
معاون وزیر صمت تاکید کرد؛

ایجاد واحد‌های کارگاهی جدید در راستای جذب سرمایه گذاری‌های خرد

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در راستای جذب سرمایه گذاری خرد در استان‌ها واحد‌های کارگاهی جدید احداث می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان شامگاه سه شنبه در دیدار با استاندار اردبیل اظهار کرد: حمایت از توسعه شهرک‌های صنعتی در استان‌ها با ایجاد واحد‌های کارگاهی با مشارکت بخش خصوصی پیگیری می‌شود.

وی رویکرد اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی را ایجاد واحد‌های کارگاهی جدید در استان‌های کشور اعلام و خاطرنشان کرد: از توسعه و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان‌ها حمایت می‌شود تا با تأمین زمین و زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه گذاران، به افزایش تولید و اشتغال کشور کمک شود.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در صورتی که اراضی مناسبی برای ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی معرفی شود سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران این آمادگی را دارد تا پس از مطالعات امکان‌سنجی، نسبت به ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید اقدام کند.

رسولیان از برنامه‌های این سازمان برای ایجاد واحد‌های کارگاهی جدید در کشور خبر داد و افزود: واحد‌های کارگاهی کوچک نقش بسیار مهمی در جذب سرمایه‌گذاری‌های خرد دارد که در این راستا ایجاد واحد‌های کارگاهی کوچک در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مورد تأیید قرار گرفته و حتی احداث این کارگاه‌ها در برخی از استان‌ها با سرعت بسیار مناسبی در حال اجرایی شدن است.

وی اضافه کرد: بهترین راهکار ممکن برای ایجاد واحد‌های کارگاهی مشارکت با بخش خصوصی است که می‌توان در کمترین زمان ممکن نسبت به ایجاد این کارگاه‌ها اقدام کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن را در چارچوب قانون لازم الاجراء دانست و ادامه داد: موظف به اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بر مبنای قانون هستیم و شرکت‌های استانی در راستای حل مشکلات واحد‌های تولیدی باید نهایت همکاری را با کارگروه‌های تسهیل استان‌ها انجام دهند.

رسولیان تصریح کرد: تاکنون اعتبارات مناسبی از محل کمک‌های سازمان به استان اردبیل تخصیص یافته که تلاش خواهیم کرد این اعتبارات نیز در سال جدید از وضعیت مناسبی برخوردار شود.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در بازدید از واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی نیر هم از احیای برخی از واحد‌های تولیدی راکد در این شهرستان خبر داد.

رسولیان بیان کرد: در برخی از واحد‌های تولیدی این شهرستان سرمایه گذاری‌های مناسبی صورت گرفته که در صورت واگذاری به سرمایه گذار جدید زمینه احیای آن‌ها فراهم شده و در افزایش اشتغال نیز مؤثر خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده