تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۳۰۵۴۲۲
سرویس خبر : صنایع کوچک

برنامه‌ریزی برای احیای ۲۰۰۰ واحد راکد در سال جاری

‌می‌متالز - طبق اعلام رئیس هیات‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، برنامه‌ریزی این سازمان احیای ۲۰۰۰ واحد راکد تولیدی در سال جاری است و سال گذشته بیش از ۱۷۵۰ واحد راکد تولیدی حوزه صنعت در کشور به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان، رئیس هیات‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، امروز درباره احیای واحد‌های راکد گفته که سال گذشته بیش از ۱۷۵۰ واحد راکد تولیدی حوزه صنعت در کشور به چرخه تولید بازگشته و برنامه‌ریزی شده در سال جاری با کمک بخش خصوصی، ۲۰۰۰ واحد راکد دیگر به چرخه تولید بازگردد.

طبق آمار‌هایی که قبلا از این سازمان در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود، بیشترین واحد‌های راکد احیاشده در سال گذشته در تهران و در بخش صنایع شیمیایی بوده است.

همچنین طبق گفته‌های او در سال گذشته ۲۷۰۰ واحد تولیدی که زیر ۵۰درصد ظرفیت خود کار می‌کردند، به بالای ۵۰درصد رسیده‌اند. سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران چند سالی است که احیای واحد‌های راکد را در دستور کار قرار داده است. سال گذشته نیز برای برای احیای ۱۹۸۷ واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هدف‌گذاری و پیش‌بینی شده با احیای این تعداد واحد برای ۳۵هزار و ۷۶۶ نفر شغل ایجاد شود. همچنین برای احیای ۴۰۰ واحد تولیدی راکد خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز برنامه‌ریزی شده بود.

نتیجه طرح پایش واحد‌های صنعتی غیرفعال کل کشور نشان می‌دهد ۱۲هزار و ۶۷ واحد راکد، شامل ۶۸۱۴ واحد داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۵۲۵۳ واحد خارج از آنها، شناسایی شد. از مجموع واحد‌های صنعتی راکد شناسایی‌شده ۶۲درصد از طریق شیوه‌های فنی بازفعال‌سازی، امکان راه‌اندازی مجدد دارند که در صورت تحقق آن، بیش از ۱۶۷هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد. همچنین بر اساس اعلام مدیران بنگاه‌های اقتصادی راکد کل کشور، ۴۴درصد از واحد‌های غیرفعال مشکل کمبود نقدینگی، ۱۶درصد مشکل نبود تقاضا و بازار، ۱۱درصد مشکل کمبود مواد اولیه، ۱۰درصد مشکل فرسودگی ماشین‌آلات، ۹درصد مشکلات حقوقی با سازمان‌ها و دستگاه‌ها، ۸درصد مشکلات زیرساختی و ۲درصد مشکلات مالکیتی و سهامداری دارند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده