تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۲۹۶۴۷۹
سرویس خبر : صنایع کوچک
فرماندار رفسنجان:

۹۲ صنعت کوچک در رفسنجان شرایط پایدار را دارند

‌می‌متالز - فرماندار رفسنجان گفت: رفسنجان دارای پایدارترین صنعت هاست البته به غیر از بحث مس که صنعتی جداست و ۹۲ مورد از صنایع کوچک در این شهرستان در شرایط پایدار قرار دارند.

۹۲ صنعت کوچک در رفسنجان شرایط پایدار را دارند

به گزارش می‌متالز، حسین رضایی شامگاه سه شنبه در جلسه تکاپو، شورای تسهیل در امور کسب و کار شهرستان در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان برگزار شد اظهار کرد: طی جلسات گذشته در رابطه با رفع مشکلات و موانع تولید و مسایل مختلف اعم از تأمین اجتماعی، آب، برق و ... تدابیر لازم اندیشیده شده است.

او افزود: تقریبا در بحث کشاورزی، میانگین اشتغال کشاورزی در کشور ۱۶ درصد و در استان کرمان این آمار ۳۸ درصد است.

رضایی با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت بالای کشاورزی را در کشور داراست بیان کرد: در بحث‌های صنعتی هم رفسنجان دارای پایدارترین صنعتت هاست البته به غیر از بحث مس که صنعتی جداست و ۹۲ مورد از صنایع کوچک پایدار هستند.

او تصریح کردک این عدد قابل توجهی است وقتی افتتاح مجموعه و طرحی را می‌بینیم جای بسی خوشحالی است که هم آمار اشتغال افزایش میابد هم روند رو به رشد توسعه را در شهرستان شاهد هستیم، ولی پایداری و اشتغال مداوم آن مهم است.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه سالی که گذشت درآمدی از ناحیه کشاورزی پسته حاصل نشده است خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال با شرایط خوبی که پیش آمده امیدواریم فروردین و بهار هم بگذرد و مشکلی از ناحیه سرمازدگی و گرمازدگی بهاره درختان پسته و محصول کشاورزی را تهدید نکند که بتوانیم چرخ اقتصادی را به حرکت درآوریم.

او گفت: نزدیک ۲۰ هزار اشتغال در حوزه صنعت و معدن و بقیه صنایع در شهرستان وجود دارد و البته باید مقداری اتکا به منابع آبی را کم کنیم و دنبال اشتغال‌های کم آب بر از جمله صنعت گردگری باشیم.

در حوزه کشاورزی در در حوزه صادرات پسته د سه دستگاه مواردی ایجاد ردند یک مورد سازمان حفظ نبابات هست قرار بود از صنعت پسته کشور شهریور انجام شود به دلایلی انجام نشد و قرار است سال جدید بشود.

منبع: خانه خشتی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده