تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۰۳۵۰۹
سرویس خبر : صنایع کوچک
در راستای توسعه همکاری‌ها؛

تفاهم‌نامه انعقاد ارائه خدمات ژئوتکنیک، آزمایشگاهی و کنترل کیفی میان سازمان صنایع کوچک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضا شد

‌می‌متالز - تفاهم‌نامه انعقاد ارائه خدمات ژئوتکنیک، آزمایشگاهی و کنترل کیفی میان سازمان صنایع کوچک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضا شد

به گزارش متالز، این تفاهم‌نامه روز یکشنبه طی نشستی به امضای «علی رسولیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و «اکبر نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسید.

همکاری دوجانبه و بهره‌گیری از خدمات، توان علمی، اجرایی و دانش فنی بنیاد مسکن و شرکت‌های زیرمجموعه آن (شرکت ایجاد محیط و شرکت ساخت آزما) در پروژه‌های زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی زیرمجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی تمامی استان‌ها موضوع این تفاهم نامه است.

این همکاری در زمینه استقرار و تجهیز واحد‌های آزمایشگاهی محلی، طراحی و عملیات اجرایی ژئوتکنیک، مطالعات و عملیات اجرایی پایدارسازی شیب، پایدارسازی گود و گودبرداری، طراحی و عملیات اجرایی بهسازی خاک‌های زیر سطحی، کنترل کیفی مصالح، کنترل کیفی عملیات ساختمانی و راهسازی، مطالعات زمین شناسی مهندسی و همچنین کنترل کیفی عملیات جوش بوده و در صورت نیاز به گسترش همکاری در زمینه‌های دیگر از قبیل طراحی، اجراء، مشارکت، مدیریت در ساخت و... با توافق کتبی طرفین، موضوعات مربوطه به این تفاهم نامه الحاق خواهد شد.

اطلاع‌رسانی تفاهم‌نامه توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها به لحاظ استفاده از خدمات بنیاد مسکن و شرکت‌های تحت پوشش (شرکت ساخت آزما و ایجاد محیط) انجام می‌شود.

در این راستا شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها حسب مورد و بر اساس نیاز و در چارچوب قوانین، مقررات و ضوابط مربوطه در صورت حصول توافق و آمادگی بنیاد مسکن و شرکت‌های تابعه آن قرارداد جداگانه‌ای تنظیم خواهند کرد.

اطلاع‌رسانی و فراهم کردن بستر لازم جهت برگزاری دوره‌های آموزشی برای شرکت‌های استانی، هماهنگی لازم با مدیران شرکت‌های شهرک‌های صنعتی استانی و شرکت‌های خدماتی متولی شهرک‌ها و نواحی صنعتی جهت فعالیت‌های بنیاد مسکن و شرکت‌های تابعه آن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از دیگر تعهدات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت‌های زیرمجموعه نیز بر اساس تفاهم نامه مکلف شده است که خدمات تفاهم شده را بر اساس آخرین استاندارد‌ها مطابق درخواست‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها در پروژه‌های مربوطه با تاکید بر تسریع و تسهیل در انجام خدمات موصوف که در این راستا حق‌الزحمه خدمات، متناسب با حجم و شرایط پروژه و طبق توافق طرفین، بر اساس آخرین تعرفه خدمات ژئوتکنیک و مقاومت ساختمان ابلاغی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و با احتساب ۴۰ درصد تخفیف محاسبه خواهد شد، را ارائه دهد.

برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه، جهت تربیت نیروی انسانی متخصص نیز از دیگر تعهدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این تفاهم نامه است.

رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست ضمن تقدیر از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حمایت‌های این نهاد از شرکت شهرک‌های صنعتی در استان‌ها، اظهار کرد: امیدواریم تفاهم‌نامه‌ی امضاء شده منجر به اتفاقات بسیار خوبی برای صنعت کشور و زیرساخت‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شود. بنیاد مسکن یکی از افتخارات انقلاب اسلامی است و انشاالله این بنیاد در حوزه تولید نیز اثرات خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به دو وظیفه مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، افزود: تامین زیرساخت‌های تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای واگذاری زمین به فعالان اقتصادی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط مستقر شده در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی ۸۵ محور حمایتی دو رویکرد و اولویت مهم کاری ما می‌باشد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های ما نگهداری تاسیسات، نوسازی، بهسازی و ارتقاء کیفی زیرساخت‌های فراهم شده برای فعالان اقتصادی است و همواره کیفیت اولویت و نقطه نظر جدی ما در پروژه‌های زیرساختی می‌باشد.

وی، ادامه داد: بیش از ۲۳۰۰ پروژه در حال اجراء با ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور فعال است. همچنین سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های زیرساختی و عملیاتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هزینه کردیم.

رسولیان در ادامه یادآور شد: محور همه کار‌ها باید تولید باشد، اشتغال پایدار از مسیر ورود بخش خصوصی به حوزه تولید می‌گذرد، صنعت کشورمان طی دو سال اخیر رشد خوبی داشته است، ۱۴ درصد واحد‌های بهره برداری شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور طی این دو سال افزایش داشته است.

وی همچنین تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیار مناسبی داریم، رویکرد ما توازن سرمایه‌گذاری و توجه به مناطق مرزی، محروم و کمتر توسعه‌یافته است و انشاالله از ظرفیت وسیع بنیاد مسکن در کشور برای توسعه تولید استفاده خواهیم کرد.

نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز طی سخنانی، اظهار کرد: دوشادوش بخش خصوصی حرکت می‌کنیم، بار اصلی کار بر عهده بخش خصوصی است و باید این بخش همواره مورد حمایت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با اهتمام جدی و همت جهادی به پروژه‌ها ورود می‌کنیم، افزود: روز به روز اقبال بخش خصوصی به فعالیت و همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیشتر می‌شود، مردم نیز بنیاد را از خود می‌دانند، این بزرگترین سرمایه ماست.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را فردی برنامه‌ریز، مومن، با خدا، کاری و قانونمند دانست و اضافه کرد: به وجود مسئولین دلسوزی مثل آقای رسولیان افتخار می‌کنیم، شهرک‌های صنعتی قطب تولید در کشور هستند و همه باید از آن حمایت نماییم.

وی، دغدغه مسئولین کشور را اقتصاد و تولید دانست و ادامه داد: حرکت رو به جلوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با مطالعات، امکان سنجی و حساب شده است، امکانات عمرانی بسیار خوبی با رعایت اصول فنی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شکل گرفته است.

نیکزاد همچنین گفت: افتخار بنیاد مسکن نیز این است که عصای دست نظام است، هر جایی که لازم باشد با تعامل با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با کمک بخش خصوصی کار را جلو می‌بریم، رونق شهرک‌ها و نواحی صنعتی رونق تولید است و تولید نبض اقتصاد است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده