تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۳۱۰۲۳۵
سرویس خبر : صنایع کوچک

صنایع کوچک در اوج اشتغال‌زایی

‌می‌متالز - معاون تجارت و خدمات وزارت صمت گفت: اگر صنعتی داریم باید بتوانیم کل شبکه بازار آن را ایجاد کنیم؛ این یعنی درآمد و شغل بیشتر. صنایع کوچک به صورت خوشه‌ای ایجاد شده و بیشترین اشتغال را دارند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شاه میرزایی، در مراسم نکوداشت روز صنعت و معدن لرستان که در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مباحثی که وزیر صمت بر آن تاکید داشت، بخش خصوصی و مباحث رقابتی بود که نیاز دارد ابتدا فضای رقابتی و زمینه حضور بخش خصوصی به حد ایده آل خود برسد. با وجود این حجم سرمایه‌گذاری‌ها و موقعیت استان چرا مشکل شغل هنوز حل نشده است؟ باید بتوانیم زنجیره‌ها را تکمیل کنیم. کلمه صنعت و تولید شامل خدمات نیز می‌شود، این زنجیره را نمی‌شود از هم تفکیک کرد.

معاون وزیر صمت افزود: اگر صنعتی داریم باید بتوانیم کل شبکه بازار آن را ایجاد کنیم؛ این یعنی درآمد و شغل بیشتر. صنایع کوچک به صورت خوشه‌ای ایجاد شده و بیشترین اشتغال را دارند. در حوزه اصناف می‌توانیم شغل زیادی ایجاد کنیم. شاه‌میرزایی بیان کرد: چیزی که در اقتصاد غیر‌مولد است این است که ملک، طلا یا چیزی بخریم که گران شود و در این زمینه بانک‌ها باید روی سرمایه‌گذاری‌های مولد تمرکز کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده