تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۰۵۳۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری:

ضرورت تدوین مقالات و پایان‌نامه‌ها در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا و ارز

‌می‌متالز - معاون حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری گفت: از دانشگاه‌ها و مراکز علمی انتظار می‌رود با تدوین مقالات و پایان نامه‌های تخصصی در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا و ارز یاریگر ما باشند.

به گزارش می‌متالز، مصطفی پورکاظم شایسته ۸ خرداد در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره هشت فرمان مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی و فرمان ۴ ماده‌ای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در بحث مبارزه با قاچاق نباید به جغرافیا و مرز متمرکز شویم، گفت: فرمان‌ها در نظام سیاسی جایگاه ویژه‌ای داشته و لازم الاجرا هستند.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به دولت به عنوان قوه مجریه نبوده و یک ستاد حاکمیتی است، افزود: انتظار می‌رود در خصوص مطالبه گری و مبارزه با فساد به دولت‌ها نگاه نشود و این موضوع برای کلیت نظام معنادار باشد.

پورکاظم شایسته ناکارآمدی نظام تجارت خارجی را یکی از چالش‌های پیش رو دانست و گفت: از دانشگاه‌ها و مراکز علمی انتظار می‌رود با تدوین مقالات و پایان نامه‌های تخصصی در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا و ارز یاریگر ما باشند.

معاون حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری فعال بودن ۱۵۰ گمرک و ۶۰ بندر تجاری در کشور را یادآور شد و تصریح کرد: لایحه ارتقای سلامت اداری نیز با الهام از هشت فرمان مقام معظم رهبری در مجلس تصویب شده است.

وی افزود: برای ترک فعل نیز برای اولین بار در ستاد پرونده تشکیل شده است و مسوول ترک فعل کرده نیز محکوم شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده