تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۱۲
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۰۴۸۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عدم ثبت کالا در سامانه‌های جامع انبار‌ها مصداق احتکار است

‌می‌متالز - معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان از تشدید نظارت همه‌جانبه بر انبار‌ها و فعالان حوزه تجارت و بازار خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محسن مشایخی امروز در جلسه هماهنگی نظارت بر انبار‌های نگهداری موادغذایی و کالا‌های سلامت‌محوربا بیان اینکه همه فعالان تجاری ملزم به ثبت‌نام در سامانه‌های جامع انبار‌ها به آدرس nwms.ir و جامع تجارت به آدرس ntsw.ir هستند، اظهار داشت: چنانچه هرکدام از فعالان اقتصادی در سامانه‌های مذکور ثبت‌نام نکنند، مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز متخلف صنفی شناخته شده و پرونده تشکیل شده، برای اجرای قانون به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی در نگهداری مواد غذایی در انبارها، افزود: کلیه انبار‌های نگهداری مواد غذایی و سلامت‌محور در جنوب کرمان باید ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان یادآور شد: شهروندان جنوب استان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه کالای احتکار شده و بار غیر مجاز، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده