تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۰۶۲۵۹
سرویس خبر : انرژی

اقدام غافلگیرکننده سعودی منجر به اکتشاف بیشتر نفت در روسیه و آفریقا

‌می‌متالز - عربستان سعودی بازار را با افزایش قیمت نفت خود پس از تعهد غیرمنتظره برای کاهش تولید شگفت زده کرد و باعث شد برخی از پالایشگاه‌های آسیایی به بررسی خرید نفت بیشتر از روسیه و آفریقا رو بیاورند.

به گزارش می‌متالز، گفته می‌شود حداقل سه پالایشگاه آسیایی در حال بررسی درخواست نفت خام کمتری از عربستان در ماه ژوئیه هستند و ممکن است از بازار نقدی برای محموله‌های ارزان‌تر استفاده کنند. ظاهرا بشکه‌ها ممکن است از خلیج فارس، آمریکا یا برزیل تامین شود.

پس از اینکه عربستان سعودی، تولیدکننده اوپک پلاس متعهد شد کاهش بیشتری در تولید اعمال کند تا بازار نفت را تثبیت کند، قیمت‌های رسمی فروش خود را برای همه مناطق در ماه جولای افزایش داد. پالایشگاه‌های آسیایی به دلیل تقاضای ضعیف‌تر، با حاشیه‌های سود ضعیف دست و پنجه نرم می‌کنند، و برخی نیز در فکر کاهش فعالیت هستند.

معامله‌گران می‌گویند، با این حال، خریداران ممکن است برای خرید نفت خام مشکل پیدا کنند، زیرا محموله‌های ژوئیه کمی در دسترس است. برخی از پالایشگاه‌های چینی نیز قبل از کاهش تولید تعهد شده، الزامات عرضه را ارائه کردند و ممکن است به دلیل تعهدات قراردادی نتوانند حجم درخواستی را تغییر دهند.

نظرسنجی از خریداران در آسیا قبل از نشست اوپک پلاس حاکی از انتظارات برای کاهش قیمت بود و معامله گران روز دوشنبه برآورد‌های خود را پس از وعده عربستان برای کاهش عرضه تعدیل کردند، اما همچنان کاهش قیمت را پیش بینی کردند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده