تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۰۵۸۶۲
سرویس خبر : انرژی
روابط عمومی وزارت نفت طی جوابیه‌ای مطرح کرد؛

هم اکنون اکثر میادین مشترک نفت و گاز کشور تعیین‌تکلیف شده‌اند

‌می‌متالز - روابط عمومی وزارت نفت طی جوابیه‌ای با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی شهرستان ملکان در کارگروه پروژه‌ها اقدام شده است، گفت: هم اکنون اکثر میادین مشترک نفت و گاز کشور تعیین‌تکلیف شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، روابط عمومی شرکت ملی نفت به دنبال انتشار مطلبی در خبرگزاری خانه ملت باعنوان «عدم توجه وزارت نفت به مسوولیت اجتماعی و عدم توسعه مناسب میادین نفتی بالاخص میادین مشترک» جوابیه‌ای را در اختیار خبرگزاری قرار داد.

متن این جوابیه به شرح ذیل است.

نظر به انتشار گزارشی باعنوان «عدم توجه وزارت نفت به مسوولیت اجتماعی و عدم توسعه مناسب میادین نفتی بالاخص میادین مشترک» مبتنی بر اظهارات جناب آقای سیدعلی موسوی نماینده محترم مردم ملکان مورخ ۲۵ اردیبهشت سال جاری توضیحاتی جهت اطلاع مخاطبان آن رسانه به شرح ذیل ارسال می‌شود؛

۱- پیرو ابلاغات سفر استانی رئیس جمهور محترم به آذربایجان شرقی و پس از تشکیل جلسات هماهنگی در استانداری ریز پروژه‌های مربوطه از طریق استانداری ارائه شده و مدیریت عمران مناطق نفت‌خیز نسبت به ابلاغ پروژه‌های مذکور به دستگاه‌های بهره‌بردار ذیربط در آذربایجان شرقی و پیگیری عملیاتی شدن آن‌ها اقدام کرده است.

لازم به تاکید است مدیریت عمران مناطق نفت خیز نقشی در تعریف پروژه‌های موصوف ندارد. در عین حال با توجه به درخواست نماینده محترم ملکان مبنی بر اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی مرتبط با مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در این شهرستان با دستور وزیر نفت جهت بررسی در کارگروه پروژه‌ها اقدام شده و پس از بررسی و تعیین‌تکلیف در چارچوب مقدورات و ضوابط عمل خواهد شد.

شایان ذکر است عمده تمرکز مسوولیت‌های اجتماعی در مناطق عملیاتی نفت خیز و گاز خیز تحت مدیریت شرکت ملی نفت ایران -که متاثر از فعالیت‌های اکتشافی توسعه‌ای، بهره برداری، انتقال بارگیری و ... نفت و گاز است- قرار دارد البته علاوه‌بر آن در راستای محرومیت‌زدایی سایر مناطق کشور نیز اقداماتی عمدتاً براساس مصوبات سفر‌های استانی ریاست محترم جمهوری در حال انجام است.

۲- همچنین درباره موضوع عدم توسعه مناسب میادین نفتی کشور به ویژه میادین مشترک، لازم به ذکر است تمرکز بر اکتشاف و توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور همواره از اولویت‌های اصلی و اساسی وزارت نفت بوده که به صراحت در اهداف کلان راهبرد‌ها و سیاست‌های برنامه پنجساله هفتم توسعه صنعت نفت نیز مورد تاکید قرار گرفته و احکام متناظر نیز در قالب لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور جهت تصویب خواهی به مجلس محترم شورای اسلامی تقدیم شده است. مع‌الوصف هم اکنون تمامی میادین مشترک نفت و گاز کشور تعیین‌تکلیف شده‌اند. به طوریکه فاز اول توسعه اکثر میادین مشتری نفتی و گازی انجام یافته و فاز‌های بعدی توسعه آن‌ها نیز در حال مذاکره یا در مرحله عقد قرارداد است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده