تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۳
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۰۶۳۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی:

بورس انرژی به توسعه صنعت برق کمک می‌کند

‌می‌متالز - سپهر برزی‌مهر بیان کرد: مکلف کردن صنایع انرژی‌بر به تأمین برق خود از طریق احداث نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر و تسهیل عرضه و تبادل برق و همچنین برق تجدیدپذیر در بورس انرژی ایران از راهکار‌هایی است که به توسعه صنعت برق کمک می‌کند.

به گزارش می‌متالز، سپهر برزی‌مهر مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی با اشاره به هماهنگی و تفاهم وزارت نیرو و وزارت صمت برای همکاری در احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی اظهار کرد: این امر یکی از راهکار‌های مؤثر برای تأمین برق مطمئن و پایدار صنایع به شمار می‌رود.

در این طرح از ظرفیت شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی که از منابع و ظرفیت‌های مالی مناسبی برخوردارند برای ایجاد ظرفیت‌های جدید نیروگاهی استفاده خواهدشد. مکلف کردن صنایع انرژی‌بر به تأمین برق خود از طریق احداث نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر و تسهیل عرضه و تبادل برق و همچنین برق تجدیدپذیر در بورس انرژی ایران از راهکار‌هایی است که به توسعه صنعت برق کمک می‌کند.

سپهر برزی‌مهر گفت: ویژگی مهم این برنامه مستثنی شدن صنایع کوچک و کارگاه‌های تولیدی کوچک است که تأمین برق آن‌ها بدون هیچ محدودیتی انجام می‌شود، از سوی دیگر اعلام برنامه مدیریت مصرف برای صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی امکان برنامه‌ریزی و تغییر شیفت‌های کاری را برای صاحبان صنایع فراهم کرده است. برنامه‌ریزی برای صنایع بزرگ و انرژی‌بر همانند صنایع فولاد و سیمان نیز از طریق جابجایی بار مصرفی آن‌ها از ساعات اوج به ساعات غیراوج و همچنین برنامه‌ریزی برای کاهش ١٠٠٠ مگاواتی برق در بخش اداری از دیگر ویژگی‌های این برنامه است.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که هرگونه محدودیت در تأمین برق صنایع موجب کاهش تولیدات صنعتی و متعاقب آن افزایش قیمت محصولات تولیدی می‌شود، بنابراین شاید بتوان راهکار‌های اتخاذ شده را برای عبور از بحران خاموشی‌ها و جلوگیری از بروز نارضایتی صاحبان صنایع، مناسب قلمداد کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده