تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۸
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۳۰۶۵۶۹
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر صمت مطرح کرد؛

واحد‌های غیرفعال و راکد به سمت احداث نیروگاه خورشیدی بروند

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت اعلام کرد که واحد‌های غیرفعال و راکدی که به مرحله فسخ قرارداد رسیدند، اگر به سمت احداث نیروگاه خورشیدی بروند؛ مجدد به آن‌ها وقت داده می‌شود تا نیروگاه خورشیدی خود را احداث کنند.

به گزارش می‌متالز، «علی رسولیان» رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، امروز چهارشنبه در جریان سفر به استان کرمان، پس از افتتاح مجتمع کارگاهی ۲۰۶ واحدی رسول غفاری واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ سیرجان، از نیروگاه خورشیدی ناحیه صنعتی بلورد در شهرستان سیرجان نیز بازدید به‌عمل آورد.

در جریان این بازدید که در راستای رصد ظرفیت‌های صنعتی مناطق مختلف کشور و نیروگاه خورشیدی ناحیه صنعتی بلورد در شهرستان سیرجان صورت گرفت، «شهباز حسن‌پور» نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، «حسین میجانی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان، فرماندار سیرجان، اعضای شورای اداری استان کرمان و شهرستان سیرجان و فعالان اقتصادی حضور داشتند.

رسولیان، در بازدید از نیروگاه خورشیدی ناحیه صنعتی بلورد در شهرستان سیرجان، گفت: واحد‌های غیرفعال و راکدی که به مرحله فسخ قرارداد رسیدند، اگر به سمت احداث نیروگاه خورشیدی بروند؛ مجدد به آن‌ها وقت داده می‌شود تا نیروگاه خورشیدی خود را احداث کنند.

وی همچنین شب سه‌شنبه پس از ورود به استان کرمان در تداوم سرکشی از واحد‌های تولیدی و رصد وضعیت تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، با همراهی نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از یک واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی بردسیر بازدید به‌عمل آورد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۸۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی و ۶ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۶ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۵۰ هزار و ۳۷۳ واحد صنعتی و چهار هزار و ۲۶۰ واحد کارگاهی تکمیل شده، زمینه اشتغال مستقیم یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۹۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده