تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۰۶۶۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان

رانندگان ناوگان حمل مواد معدنی در زنجان ملزم به دریافت بارنامه هستند

‌می‌متالز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: رانندگان ناوگان حمل و نقل مواد معدنی که نسبت به جابه‌جایی بار در مسیر‌های ارتباطی استان اقدام می‌کنند ملزم به دریافت بارنامه از شرکت‌های حمل و نقل کالا هستند.

به گزارش می‌متالز، جعفر قزوینیان روز پنجشنبه افزود: یکی از مهمترین مزایای اجرای این طرح، ساماندهی تردد ناوگان حمل و نقل سنگین در سطح جاده‌های استان است.

وی خاطرنشان کرد: با تحت پوشش قرار گرفتن ناوگان سنگین از جمله کامیون و تریلی، ایمنی تردد آن‌ها در مسیر‌های ارتباطی استان ارتقا می‌یابد چرا که ملزم به دریافت معاینه فنی خودرو می‌شوند.

این مسوول گفت: در برخی شهرستان‌ها از جمله ماهنشان با وجود ۴۸ معدن فعال، روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه کامیون بارگیری می‌کنند که تعداد کمی از آن‌ها بارنامه دارند.

قزوینیان اضافه کرد: بعد از این، صدور بارنامه برای حمل مواد معدنی در جاده‌های استان فقط با وسایل نقلیه دارای کارت هوشمند مجاز است.

وی اضافه کرد:با تشکیل چند کارگروه با مشارکت فرمانداری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، پلیس راه و راهداری استان، نظارت لازم بر وضعیت حمل بار معدنی انجام می‌شود.

این مسوول ادامه داد: همچنین ۲۵ درصد وصولی حق دولتی سهم معادن استان‌ها به استناد بند ت تبصره هفت قانون بودجه ۱۴۰۲ باید برای جبران خسارت وارد به جاده‌های استان هزینه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه حمل بار اضافه موجب از بین رفتن زیرساخت‌ها می‌شود، ادامه داد: در بعضی از محور‌ها که مواد معدنی حمل می‌شود به خاطر حمل بار با تناژ بالا تنها اثری از آسفالت را شاهد هستیم که در صورت ادامه‌دار بودن این وضعیت، کاهش عمر زیرساخت‌های حمل و نقلی و پل‌ها رخ می‌دهد و باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه و راه‌های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

استان زنجان حدود ۲۰۰ معدن فعال دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

عناوین برگزیده